Klavírní recitál Kristýny Znamenáčkové s díly autorů 20. století.
PROGRAM:
JAROSLAV JEŽEK: Rapsodie pro klavír (1938) 8′
CHARLES KOECHLIN: Nouvelles Sonatines n° 1 et 2 pro klavír (1923-1924) 13′
FREDERICO MOMPOU: Paisajes pro klavír (1942-1960) 12′
I. La Fuente y la campana – II. El lago – III. Carros de Galicia
BOHUSLAV MARTINŮ: Sonáta pro klavír (1954) 22′
I. Poco allegro – II. Moderato – III. Adagio – Poco allegro
Kristýna Znamenáčková (roz. Sedláková) pochází z Boskovic. Na Konzervatoři rno, kde studovala nejdříve u Evy Horákové, poté u Dagmar Pančochové. Současně vystudovala španělský jazyk a literaturu na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Po absolutoriu na konzervatoři nastoupila na AMU do Prahy, kde pod vedením Františka Malého získala ve hře na klavír bakalářský titul. Magisterské studium absolvovala na brněnské JAMU u Aleny Vlasákové a Jana Jiraského.
V současné době pokračuje tamtéž v doktorském studiu zaměřeném na klavírní tvorbu Bohuslava Martinů. Repertoárem se zaměřuje na hudbu 20. století s akcentem právě na tvorbu Bohuslava Martinů, spolupracuje se soudobým skladatelem Vítem Zouharem, s neskrývaným zájmem o minimalistickou a témbrovou hudbu se zúčastnila mimořádných hudebních projektů (živé provedení 24 hodin trvající skladby Erika Satieho v rámci festivalu Moravský podzim, koncertní provedení hudby Arvo Pärta ve spolupráci s Petrou Machkovou-Čadovou). Je koncertně aktivní jako sólistka i komorní a ansámblová hráčka (spolupráce s PS Kantiléna a Činohrou NdB, Ensemble Opera Diversa, se sólisty Janou Krajčovičovou-Tajovskou, Markétou Cukrovou, Ivou Bittovou). S Ensemble Opera Diversa a klavíristkami Lucií Schinzelovou a Pavlou Markovou roku 2019 nahrála díla Concentus Biiugis a Rustica Musa II. Jana Nováka. (více na znamenackova.cz/)
foto: archiv Kristýny Znamenáčkové