Konfrontace a dialog „nového se starým“ a „starého s novým“, jak v oblasti hudební tvorby, tak i její interpretace
JOHN CAGE
Fourteen
CLARENCE BARLOW
Koncert pro klavír a orchestr č. 2 (Aux fins des quelques siècles / Na konci několika staletí)
JOHN OSWALD
Oswald´s First Piano Concerto by Tchaikovsky (as suggested by Michael Snow) Minus One in Bb minor
ZYGMUNT KRAUZE
Klavírní koncert č. 3 “Fragments of Memory”
Daan Vandewalle klavír
Zygmunt Krauze klavír
Filharmonie Brno
Pavel Šnajdr dirigent
Závěrečný koncert festivalu přinese v české premiéře na pódium několik „koncertantních lahůdek“, k nimž bezpochyby patří neopakovatelný „recyklát“ slavného Čajkovského Klavírního koncertu b moll ve verzi „plunderfonika“ Johna Oswalda a „podivný romantismus“ koncertu Clarenca Barlowa, jejichž klavírní party zahraje v Brně již známý (a taktéž neopakovatelný) Belgičan Daan Vandewalle a také „fragmenty paměti“ legendy polské avantgardy Zygmunta Krauzeho ve vlastní interpretaci klavírního partu. Koncert zahájí Cageova skladba Fourteen, jejíž přítomnost v programu „otevírá“ „vzpomínáni na zašlé časy“ hudbou, jejíž ambicí je „utišit naši mysl i srdce a uzpůsobit je k vnímání božských vplyvů“…