Významný český skladatel Martin Smolka napsal na objednávku Velikonočního festivalu skladbu přímo pro renomovaný vokální soubor Cappella Mariana.
Vícedílné Nedělní ráno zazní společně s velikonočními liturgickými skladbami středověku a renesance. Jednotlivé části skladby se vynořují v průběhu koncertu a dohromady představují určitou osnovu ne nepodobnou mši s různorodými typy zpěvů, které sjednocuje mešní ordinarium. Smolkovo dílo doplňuje pestrá mozaika liturgických skladeb, včetně nejstaršího organa epochy Notre Dame, skladby spojené se jménem legendárního magistra Perotina přibližně z první poloviny 13. století. Většina dalších skladeb pak pochází z 15. století, což se týká jak trojhlasých liturgických kompozic z takzvaných tridentských rukopisů, tak především vícetextového moteta Petra Wilhelmi de Grudencz. Právě jeho díla jsou v českých pramenech hojně dochována, takže i když se nenarodil a ani zřejmě nepůsobil na našem území, lze i jej zahrnout do pomyslného panteonu oslavovaných tvůrců v rámci roku české hudby. Zřejmě vůbec nejmladší ze starších děl programu je pak pětihlasá úprava duchovní písně z Benešovského kancionálu, dílo Jana Trojana Turnovského (1530 – cca 1606).
Alelluia. Laudate Dominum, chorál
MARTIN SMOLKA Niedzielne rano I. (Nedělní ráno), skladba na objednávku festivalu, premiéra
ANONYMUS Kyrie paschale à 3
HEINRICH ISAAC Haec dies à 4
MARTIN SMOLKA Niedzielne rano II.
MAGISTER PEROTINUS Alleluia Pascha nostrum immolatus, organum à 3
MARTIN SMOLKA Niedzielne rano III.
ANONYMUS Victimae paschali laudes à 3
PETRUS WILHELMI DE GRUDENCZ Veni, vere – Pneuma eucaristiarum – Paraclito tripudia – Dator eia graciarum, moteto à 4
JAN TROJAN TURNOVSKÝ Všemohúcí Stvořiteli, nebe země slavný králi z Benešovského kancionálu à 5
MARTIN SMOLKA Niedzielne rano IV.
Cappella Mariana:
Barbora Kabátková soprán
Daniela Čermáková alt
Vojtěch Semerád, Tomáš Lajtkep tenor
Tomáš Šelc baryton
umělecký vedoucí Vojtěch Semerád