[loveit] sound: Too Many Zooz (US)

18.11.2018, 19:00

Too Many Zooz jsou americký buskingový fenomén, který se zrodil v metru New Yorku. Jejich unikátní zvuk je tavící kotel všech různých stylů od jazzu, přes afro-kubánské rytmy, funk, až po taneční strukturu EDM a housu.

Newyorské buskerské trio Too Many Zooz může vděčit svému úspěchu hlavně sociálním sítím. Před třemi lety je totiž náhodný kolemjdoucí natočil, jak hrají v metru a z buskerů se rázem stala virální senzace. Poté, co jejich videa obletěla celý svět, vyprodali i pražský klub Roxy a teď je čeká i první zastávka v Brně. 

Trio muzikantů má za sebou hostování na desce Beyoncé v písních Daddy Lessons a Formation z její na Grammy nominované desky Lemonade. Také s ní vystupovali na předávání mezinárodně vysílaných CMA Awards. Na své úspěchy navázali například i účinkováním v reklamě na Google Pixel a jejich sláva stále stoupá.

Členové kapely Too Many Zooz se potkali na Manhattan School of Music a aby si jako studenti přivydělali, začali hrát v ulicích i v metru. Leo Pellegrino (barytonsaxofon), Matt "Doe" Muirhead (trubka) a David "King of Sludge" Parks (bicí) si vedli tak dobře, že netrvalo dlouho a na jejich buskerské show chodili lidé do metra cíleně a z Too Many Zooz se stala kultovní městská kapela. Když se záznamy jejich koncertů začaly šířit online a vystoupení navštěvovalo čím dál více lidí, bylo jasné, že se právě zrodila nová skupina, která se z ulic vydá na své vlastní koncerty.

V roce 2015 vyjeli Too Many Zooz jako kapela vůbec poprvé na turné po malých klubech v USA. O rok později vydali svou první desku Subway Gawdz a dalším obrovským úspěchem byla spolupráce s Beyoncé na jejím albu Lemonade a doprovázení ji na vystoupení při předávání CMA Awards 2016.
Na svém kontě mají Too Many Zooz čtyři EP a jedno studiové album. Posluchače si získali svým neuvěřitelným smyslem pro rytmiku a chytlavé melodie. Kapela se vrací ke kořenům jazzu, rocku i africké hudby, nápaditě je kombinuje s prvky EDM nebo housu. Tento druh hudby sami členové označují jako „brass house“. Zásadně však tvoří bez použití elektronických nástrojů a efektů.