Futurum: Roman Dragoun, Miloš Morávek, Emil Kopřiva, Kuba Michálek, Jan Seidl
VÁNOČNÍ KONCERT
Skupina Futurum vznikla počátkem osmdesátých let a zajímavým způsobem osvěžila brněnskou rockovou scénu. Vedle zavedených jmen jako Progres 2 a Oldřich Veselý a Synkopy se stala dalším profesionálnímseskupením, které oslovovalo rockové pamětníky, ale rovněž i novou rockovou generaci… Po náročném projektu Třetí kniha džunglí (Progres 2), navrhl kytarista Miloš Morávek zpěvákovi a hráči na klávesové nástroje Romanu Dragounovi založit vlastní projekt o dvou muzikantech a ostatní nástroje doplnit tehdy nastupující elektronikou. Původní záměr byl paralelně (vedle koncertů s Progres 2) hrát vlastní nové skladby, které se stylově od tvorby Progres 2 zcela odlišovaly.
Krátce poté, co již byl intenzivně připravován nový repertoár pro tento v té době zcela raritní projekt, Roman Dragoun oslovil svého dávného kamaráda z Písku – bubeníka Jana Seidla (skupina bratří Seidlů, Pumpa) a vzniklo trio. Posléze se k triu přidal i Emil Kopřiva, který na sklonku roku 1982 opustil Oldřicha Veselého a Synkopy, ten měl (zejména na koncertech) střídat kytaru a baskytaru. Nový kvartet přijal název Futurum a skupina začala pečlivě od r. 1983 připravovat nový repertoár a chystat tak premiéru své prezentace na brněnské scéně. Jejich hudba opustila klasický artrockový model a nechávala se inspirovat skupinami jako byly Talking Heads, U.K. a King Crimson.
Seidl získal brzy pověst jednoho z nejpřesnějších progresivních bubeníků osmdesátých let u nás. Morávek v Brně první a v rámci tehdejší republiky vedle Radima Hladíka jako jeden z prvních začal používat analogový kytarový synthesizer, což byl zcela progresivní hudební počin, který významným způsobem ovlivnil sound skupiny (podobně jako slavné crimsonovské Frippertronics), vedle jeho výtečné techniky kytarové hry.
Roky rychle ubíhaly a loni oslavila tato výjimečná brněnská kapela 30 let své existence.