libreto: Modest Iljič Čajkovskij
autor: Petr Iljič Čajkovskij
hudební nastudování: Robert Kružík
dirigent: Robert Kružík, Ondrej Olos
režie: Martin Glaser
scéna: Pavel Borák
kostýmy: Markéta Oslzlá-Sládečková
světelný design: Martin Špetlík
sbormistr: Pavel Koňárek
dramaturgie: Patricie Částková
asistent režie: Silvie Adamová
Nastudováno v ruském originále s českými a anglickými titulky
Hráčská vášeň vztahům nesvědčí!
Trojka, sedma, eso... tři karty, které vždy vyhrávají. Tajemství, jehož získání mladý carský důstojník Heřman obětuje nejen milostný vztah k mladičké Líze, ale pro nějž se stane i vrahem. Jeho touha po penězích a společenském postavení rozvrátí životy všech kolem něj a jej nakonec přivede až k šílenství a sebevraždě. Předposlední Čajkovského opera vznikla na objednávku Mariinského divadla v Petrohradě a stejně jako v případě Evžena Oněgina se skladatel pro námět obrátil k literárnímu odkazu Alexandera Sergejeviče Puškina. Do předlohy však Čajkovskij výrazně zasáhl a dokonce sám napsal texty k některým áriím. Přestože Pikovou dámu skladatel načrtnul během pouhých 44 dní, je zřetelně dílem zkušeného operního autora a dramatika. Do původně romantického děje velké lásky s mystickou zápletkou vnesl mistrnou psychologickou kresbu hlavních postav, které obdařil množstvím jak dramatických, tak lyrických hudebních pasáží. Piková dáma tak právem patří k Čajkovského nejúspěšnějším operám.
Heřman: Gianluca Zampieri j. h.
Líza: Lucie Hájková j. h., Katarína Štůrová Juhásová
Hraběnka: Veronika Hajnová Fialová, Jitka Zerhauová
Hrabě Tomskij: v jednání
Princ Jeleckij: Igor Loškár, Svatopluk Sem j. h.
Pavlína: Václava Krejčí Housková, Jana Hrochová
Čekalinskij: Petr Levíček
Surin: Josef Škarka j. h.
Čaplickij: Ivo Musil, Martin Pavlíček
Narumov: Petr Karas
Guvernantka: Jitka Klečanská
Máša: Eva Daňhelová, Martina Králíková
Prilepa / Chloë: Tereza Merklová Kyzlinková, Andrea Široká
Milovzor / Daphnis (Pavlína): Václava Krejčí Housková,Jana Hrochová
Zlatogor / Plutus (Tomskij): v jednání