Pěvecký talent, hudební inovátor a nejavantgardnejší jazzový zpěvák současnosti vystoupí na společném turné s jazzmeny Nikolajem NIkitinem a Ľubošem Šrámkem.
Slovenští renomovaní hudebníci mají na svém kontě množství hudebních kolaborací s umělci evropské i mezinárodní jazzové scény. Za zmínku stojí například jejich nedávné vystoupení s izraelským saxofonistou Shlomim Goldenbergom, či s vynikajícím českým sólistou na trubku Miroslavem Hloucalem. Tentokrát však saxofonista Nikolaj Nikitin a klavírista Ľuboš Šrámek spojili své síly s jazzovým zpěvákem, který podle kritiky inspiruje a vytyčuje cestu jiným vokalistům. Koncertní šňůra s JD Walterem ale není náhodná. Dvojice s ním spolupracovala už na albu Performances Ľuboše Šrámka, na kterém Walter nazpíval skladbu Man s textem Milana Rúfuse, v anglickém překladu Johna Minahanea. Hudbu k ní složil Nikolaj Nikitin.
Trojici bude na turné doprovázet kontrabasista Matěj Štubniak, kritiky též označovaný jako budoucnost slovenského kontrabasu na Slovensku, a také bubeník a ostřílený účastník Bratislavských jazzových dní Marián Ševčík. Během sedmi dní zavítá Altar Quartet se svým hostem do tří hlavních středoevropských měst Bratislavy, Prahy a Vídně, ale objeví se i v Brně, Piešťanech, na Mikulášskom Jazzovom Festivale a na rožňavském Gemer Jazz Feste. Fanoušci kvalitní jazzové hudby mohou očakávat výběr z tvorby dvojice Nikitin/Šrámek, sólového alba Ľuboše Šrámka, ale i z repertoáru 54-letého rodáka z Philadelphie JD Waltera. „JD má neuvěřitelně nežný a lyrický projev. Poslední album nahrál pouze s klavíristy jako duety. Proto se nám hodí do Altaru.“ přibližuje spolupráci Nikitin, který vedle Ľuboše Šrámka tvoří pevné jádro tohto uskupení.
JD Walter je americký jazzový zpěvák, známý svými improvizátorskými schopnostmi
a objevovaním nových hudebních světů. Kritika na něm oceňuje hlavně schopnost využívat svůj
hlas jako další hudební nástroj, přičemž se nebojí vystoupit ze zaběhnutých konvencí. Je též
považovaný za pionýra, který vnesl do jazzové hudby prvky elektronických inovací.
a objevovaním nových hudebních světů. Kritika na něm oceňuje hlavně schopnost využívat svůj
hlas jako další hudební nástroj, přičemž se nebojí vystoupit ze zaběhnutých konvencí. Je též
považovaný za pionýra, který vnesl do jazzové hudby prvky elektronických inovací.