Andělské zbytky a apalačská karma

Hudební pondělí začíná na JAMU, už v pět odpoledne začíná Kontrabasový recitál Petra Sládka. Pokud vám nestačí opera v divadle, možná vás zláká Opera na ledě. Dnes na ni ale nechoďte, představení je zrušeno pro indispozici dvou hlavních představitelů – patrně se nachladili na zkouškách. Nový termín je určen na 7. října, vstupenky zůstávají v platnosti. Další hudební akcí tedy plynule navazuje opět JAMU, tentokrát je to Absolventský koncert Juraje Pivolusky, jehož nástrojem je klarinet. Ernův sál na Staré radnici navštíví Janáček Ensemble – Janáček a následovníci je název programu. Mimo jiné a trošku i mimo název koncertu zazní premiéra skladby Jaroslava Šťastného. Projekt Co zbylo z Anděla inspirovaný poezií Jana Skácela, Milana Rúfuse a Jarka Nohavici pokračuje v Divadle na Orlí. Mersey zůstává u pondělních tradic a nabízí Noche Latina – výuku latinskoamerických tanců. Stejně – alespoň co se tradic týká – je na tom Fléda a její Free DnB Monday. Hrát budou Kotlyk, Spool, El Waca, Dizztrict a Birg. Café Práh je celkem umírněný podnik, na dnešek ale nachystal program s agresivním názvem Jazzová razie, což je naštěstí jen koncert spojený se stepařským vystoupením. Stará Pekárna hostí Appalachian Karma Duo, což je francouzská představa o americké hudbě. Pierre Souq a David Picouet-Duny vycházejí z blues, country a dalších desperátských inspirací.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

Svatým a Velikonočním týdnem provede posluchače už podvaatřicáté Velikonoční festival duchovní hudby. Součástí festivalu jsou kromě šesti koncertů také trojí tenebrae, tedy temné hodinky při svíčkách. Letos poprvé se přesouvají z potemnělého kostela do podzemních chrámů, do Vodojemů na Žlutém kopci.   více

V květnu si soubor ProART Company připomíná 20. výročí svého vzniku. Právě v roce 2005 měl premiéru jejich první projekt Já už tě nemám rád (taneční představení podle povídky Josepha Hellera). Oslavy 20. výročí fungování souboru doprovodí také derniéry projektů SVĚDOMÍ_Ogoun, Píseň pro Viktorku a Chopin a Sandová.  více

Hvězda elektronické hudby Nils Hoffmann vystoupí koncem měsíce v brněnském klubu Fléda.   více

Nejčtenější