V MF Dnes před několika hodinami vyšel článek věnovaný studii čtyřčlenného týmu vysokoškoláků, z níž údajně vyplývá, že o ně divadlo nestojí. Musím se přiznat, že mám k marketingu ND Brno mnohé výhrady, z nichž většina je obecných a dala by se vztáhnout na nepružný marketing všech našich uměleckých institucí. To je věc, která si říká o hlubší analýzu, ale zaujalo mě něco jiného.
Studenti se zeptali vedoucího PR oddělení Milana Neruda, proč divadlo o slevách neinformuje. Opominu jeho údajnou odpověď, kterou ostatně popřel, a zeptám se studentů, jak by si nabídku slev představovali. Divadlo je nijak netají a na webu jsou velmi snadno dosažitelné. Ať už si do vyhledávání (stále dostupné políčko vpravo nahoře) zadáte sleva, nebo rovnou studentská sleva, v seznamu výsledků se objeví i přehled poskytovaných slev pod překvapivým názvem Slevy. Ne sice jako úplně první výsledek vyhledávání, ale pátý, což není tak daleko, aby se tam nedalo odrolovat. Možnost koupit si za určitých podmínek lístek za 50 Kč je uvedená obrázkem, který vidíte před sebou. Ať se nikdo nezlobí, ale zdá se mi to dostatečné.
Jsem přesvědčený, že podstata problému je jinde. Skrývá se v tom, že studenty zřejmě vůbec nenapadne, že by do divadla měli jít. Strkat někomu slevu na věc, která ho ničím jiným nezaujme, je čirá marnost. Vyčítat mu, že to nedělá, je ještě marnější. ND Brno by mělo vyvinout více úsilí, aby do něj studenti a vůbec mladí lidé chtěli chodit (asi by bylo dobré začít kvalitními inscenacemi, prodávají se lépe a funguje to na všechny věkové skupiny). A studenti z výzkumných týmů by se mohli naučit základy užívání internetu, kurzy poskytuji se slevou.
David
13. únor 2013, 22:13