Snarky Puppy při návratu do Brna opět vyprodali Sono

Snarky Puppy při návratu do Brna opět vyprodali Sono

Po roce a půl se do Brna vrátila legenda současného instrumentálního jazz rocku (fusion) Snarky Puppy. V devítičlenné sestavě vystoupili 1. května v rámci Jazz Festu Brno ve vyprodaném Sono Centru. Během více než hodinu a půl dlouhé show zahráli jak několik skladeb z nejnovějšího alba Empire Central, tak výběr z přechozích nahrávek.

Kapela Snarky Puppy, pro kterou je kvůli proměnlivým sestavám vhodnější označení kolektiv muzikantů, je americké jazz fusion uskupení, které vzniklo jako studentský projekt baskytaristy Michaela Leaguea na University of North Texas v roce 2004. Během dvaceti let působení ze studentské kapely vykrystalizovala superskupina, na jejichž nahrávkách se podílelo přibližně čtyřicet různých muzikantů. Snarky Puppy získali během svého působení několik ocenění, včetně ceny Grammy za nejlepší současné instrumentální album za poslední studiovou desku Empire Central (2022). O oblibě Snarky Puppy v Brně a ve zbytku republiky hovoří mimo jiné také fakt, že středeční koncert byl vyprodaný dlouhou dobu předem.

snarky_puppy_foto_JFB_2

Snarky Puppy odstartovali svoji středeční show bez jakéhokoliv slova a v úvodu zahráli tři písně. První dvě, Keep It On Your Mind a Cliroy, z posledního alba a poté Xavi z Immigrance (2019). Už při nich se divákům potvrdilo, s čím na koncert pravděpodobně přicházeli. Kapela byla výborně sehraná a své skladby podávala s dostatečnou dávkou energie. Po prvních číslech se ujal slova frontman a baskytarista Michael League. Poděkoval divákům, že přišli a pochválil architekturu i akustiku brněnského klubu Sono, kde to mají od minulého koncertu v roce 2022 moc rádi. Zmínil také, že budou hrát skladby z více desek než jen z poslední a s úsměvem dodal, že ty nejnovější fanoušci stejně slyšet nechtějí. Poté zdůraznil, že každý jejich koncert je originální a setlist se mění, načež uvedl špatnou píseň, čemuž se on, zbytek kapely i posluchači zasmáli.

Při zbytku koncertu, jak baskytarista avizoval, zazněly skladby z poslední desky i z těch předchozích. Všichni muzikanti se alespoň jednou předvedli při sólovém výstupu, včetně perkusionisty a bubeníka, jejichž sóla působila nejefektněji. Každý z hudebníků tak měl šanci ukázat skvělou techniku i cit pro rytmus a melodii během sólových výstupů. Všichni ale také pracovali výborně jako ansámbloví hráči, jelikož byl kolektiv výborně sehraný. Za pochvalu také stojí fakt, že muzikanti, kteří zrovna sólo neměli, se dokázali uskromnit jen na nutně potřebný podklad, aby mohla vyznít sóla jejich kolegů. Na samotný závěr si kapela nechala dvě skladby, které jsou z jejich repertoáru snad nejznámější: Shofukan a Lingus. Ty zazněly jako přídavek. Přestože ovace byly bouřlivé po každé z provedených písní, po dvou jmenovaných brněnské publikum na intenzitě potlesku ještě přidalo.

snarky_puppy_foto_JFB_1

Zvukař odvedl dobrou práci, přesto pravidelní návštěvníci Sona ví, že z místí akustiky se dá vytěžit ještě více. Oproti minulému koncertu Snarky Puppy v Brně byl tedy zvuk o něco slabší. Přesto ale byly nástroje ve většině míst čitelné a zvuk se nesléval. K největšímu zaváhání došlo během předposlední písně Shofukan, ve které se trubka při své vyhrávce ve zvuku kapely téměř úplně utopila, tento problém ale zvukař záhy vyřešil. Práce se světly nebyla nijak složitá, přesto se ke koncertu perfektně hodila a velice dobře dokreslovala atmosféru.

Snarky Puppy přivezli do Sona suverénní show. Kombinace jazzu, funku, rocku, popu nebo latiny v jejich podání výborně fungovala. Svojí nápaditou hudbou plnou nepravidelných taktů, výbornou sehraností a technicky perfektními sóly si naprosto podmanili vyprodaný klub. Během celého, více než hodinu a půl dlouhého koncertu nedošlo ze strany muzikantů k jedinému zaváhání. Jejich výkon je o to více obdivuhodný vzhledem k faktu, že na každém koncertu hrají jiné písně a musí je mít tedy v paměti všechny, přičemž jejich struktura není zdaleka jednoduchá. Brněnské publikum kapele jejich výkon oplácelo bouřlivým potleskem po každé písni a členům kapely tak musí být naprosto jasně, že v Brně, popřípadě v tuzemsku, mají silnou fanouškovskou základnu.

Snarky Puppy:

Michael League – basová kytara

Bob Lanzetti – elektrická kytara

Justin Stanton – klávesy, trubka

Bobby Sparks – klávesy

Chris Bullock – tenorsaxofon, flétna

Mike “Maz“ Maher – trubka, křídlovka

Jay Jennings – trubka

Nate Werth – perkuse

Larnell Lewis – bicí

setlist:

Keep It On Your Mind

Cliroy

Xavi

Coney Bear

Tarova

Thing of Gold

Bad Kids to the Back

Tio Macaco

Shofukan

přídavek: Lingus

1. května 2024 v 19:30, Sono Centrum

Foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

První letošní koncert souboru Brno Contemporary Orchestra z cyklu Auskultace nesl název Gastro s podtitulem Večeře pro Magdalenu Dobromilu Rettigovou (1785–1845). Orchestr v neděli 2. února provedl v jídelně Masarykova studentského domova dvě kompozice, resp. performance a happening Ondřeje Adámka (*1979), který se ujal také taktovky. Pro diváky tak nastala ne zcela obvyklá situace, kdy se do čela orchestru nepostavil dirigent Pavel Šnajdr.  více

Čtvrtý koncert v rámci abonomá Filharmonie doma, s podtitulem Metamorfózy, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese dílům Josepha Haydna, Antonína Rejchy a Richarda Strausse. Jako sólista se v Klavírním koncertu druhého jmenovaného skladatele měl původně představit klavírista Ivan Ilić, ze zdravotních důvodů však koncert odřekl. Zástupu se pohotově ujal Jan Bartoš a diváci si tak mohli ve čtvrtek 30. ledna v Besedním domě vyslechnout původní program.  více

Nový autorský titul od víkendu nabízí na velké scéně Městské divadlo Brno. Jedná se o hudební Pohádku o živé vodě a je pod ní podepsaný autor libreta a režisér či zdejší principál Stanislav Moša, který už dlouhá léta tvoří v tandemu s hudebním skladatelem Zdenkem Mertou. Nyní se jedná o jejich už desátou autorskou spolupráci, při níž se znovu vrátili k pohádkovému žánru (jejich první pohádkou byla Zahradu divů v roce 2004). Výsledkem je výpravný titul, který myslí na malé i odrostlé diváky.  více

Už druhý letošní program pořádaný Filharmonií Brno oslavil jubileum významného skladatele. Zatímco Novoroční koncert byl věnován Johannu Straussovi mladšímu, koncert konaný 16. ledna v Janáčkově divadle připomněl nadcházející výročí Maurice Ravela (1875–1937), od jehož narození uplyne 7. března 150 let. Při koncertu složeném čistě z Ravelových děl se do čela Filharmonie Brno po delší době postavil její šéfdirigent Dennis Russell Davies. Během čtvrtečního večera zazněly mimo jiné oba Ravelovy klavírní koncerty, při kterých se za klavír posadil francouzský klavírista Alexandre Tharaudvíce

První letošní koncert abonentní řady Filharmonie doma, který se odehrál 10. ledna v Besedním domě, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou Tomáše Netopila Wolfgangu Amadeu Mozartovi. Kromě jeho děl ale zazněla také krátká kompozice Justė Janulytė, která diváky na krátkou chvíli přenesla z klasicismu do 21. století. V první polovině večera se k orchestru přidala dvojice sólistů ve složení Fedor Rudin (housle) a Pavel Nikl (viola).  více

Novoroční koncert Filharmonie Brno je již 1. ledna v Janáčkově divadle zaběhlou tradicí. Ani letošní rok nebyl výjimkou, a orchestr pod vedením dirigenta Michela Tabachnika provedl program složený zejména z děl Johanna Strausse mladšího. Brněnská filharmonie takto zahájila takzvaný straussovský rok. V roce 2025 totiž má skladatel titulovaný jako král valčíků významné jubileum 200 let od narození. Straussovy kompozice doplnily skladby Ericha Wolfganga Korngolda, Richarda Strausse a Dimitrije Šostakoviče.  více

Dva večery po sobě hostilo koncem listopadu brněnské Divadlo Husa na provázku taneční představení s názvem Bohyně. Šlo o magisterskou práci Jana Kysučana. Stávající vedoucí taneční složky Vojenského uměleckého souboru Ondráš s představením inspirovaným kopaničářskými bohyněmi, ale i pohanskou minulostí, před dvěma lety absolvoval na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. V rozhovoru jsme se dostali pod pokličku umělecké choreografie i představení samotného.  více

„Kultura je most“ zaznělo při – v pořadí již druhém - Koncertě česko-rakouského partnerství, který se odehrál v pátek 20. prosince na zámku Thalheim. Jednalo se o závěrečný večer 5. ročníku celoevropského projektu České sny 2024 a také o součást oslav Roku české hudby i mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae. Kultura je most spojující nejen odlišné generace, různé společenské vrstvy, ale i celé národy. A právě projekt České sny, který jen v roce 2024 prezentoval hudbu českých skladatelů v 50 evropských městech 22 různých států, toho může být výmluvným příkladem. Ostatně jen v prosinci zazněla kromě závěrečného koncertu v Rakousku řada dalších 11 v jižní části Evropy od portugalského Amarante přes italské Pesaro až po chorvatský Varaždin. Koncert byl věnován bývalému dolnorakouskému zemskému hejtmanovi Erwinu Pröllovi, který se dlouhodobě zasazuje o budování a prohlubování vztahů mezi Českou republikou a Rakouskem.  více

Nejčtenější

Kritika

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce