Festival Maraton hudby Brno letos zavádí novinku; post rezidenčního umělce. Jeden vybraný umělec se představí v různých hudebních polohách. Prvním rezidenčním umělcem festivalu Maraton hudby Brno se stane skvělá multiinstrumentalistka Anna Fusek.
První rezidenční umělec v historii Maratonu hudby Brno. Co to pro Vás znamená?
Je to čest! Vzhledem k tomu, že jako rezidenční umělec budu v Brně po celou dobu festivalu, velmi se těším, že si budu moci naplno užít jeho speciální atmosféru.
Skrze svůj post jste se trochu stala i dramaturgyní. Koho a proč jste si na jednotlivé koncerty přizvala?
Nevím, jestli se tomu dá říkat dramaturgická činnost, když si můžete vybrat své kolegy muzikanty a programy. Je to jistě výsada a potěšení! Pozvala jsem lidi a hudebníky, které mám ráda a se kterými mě baví společně zkoumat různé oblasti hudby: od renesančního skladatele Thomase Morleyho přes naše vlastní kompozice ve skupině La Cosmologie de la Poire až po skladatele bossa novy Toma Jobima. Jsem ráda, že se podařilo pozvat i projekt mého kolegy, skupinu UNS.
Být rezidenčním umělcem klasického festivalu není pro Vás nic nového, ale být rezidenčním umělcem multižánrového festivalu, to pro Vás asi není běžné?
Vzhledem k tomu, že se v posledních letech snažím rozšiřovat svůj hudební jazyk, dobře se to hodí k mému současnému životu. Myslím, že festival, kde se setkávají různé styly, je skvělý.
Jste známá tím, že ovládáte famózně hru na zobcovou flétnu, housle i klavír. Proč tyto nástroje? Mají svým zvukem a možností ztvárnění hudby blízko k nějaké části Vaší osobnosti?
Asi byste se museli zeptat psychoterapeuta, proč hraji na tyto nástroje, protože to vlastně nevím přesně. A samozřejmě to znamená, že nemohu být vycvičená na všechny tři nástroje tak dokonale jako někdo, kdo studuje do hloubky pouze jeden nástroj. Možná se podvědomě odmítám definovat a zavazovat. Vzpomínám si na noční můru: v rukou držím knihu, ve které vstupuji jako hlavní hrdinka a v níž je můj život již plně popsán a vyprávěn až do konce…
Pestrý je i repertoár, jemuž se věnujete – autentická interpretace staré hudby, jindy soudobá hudba, trochu jazzu, brazilská hudba, občas improvizace. Je to chuť poznat hudbu z různých úhlů pohledu, nebo hledání pevného zakotvení?
Stravinskij odpověděl na otázku o svém vkusu: „Nikdy se nemění, jen rozšiřuje.“ S tím souhlasím: stále je co dodat. A také je nekonečně mnoho toho, co neumím a ještě bych se chtěla pokusit naučit.
Novinkou festivalu bude i Festival Late Night Music Bar přímo v Hotelu International, kde se bude potkávat i řada festivalových hudebníků, plánujete si zajamovat?
Určitě.
Zatím nebyl přidán žádný komentář..