Adam Plachetka, Andreas Scholl a koncertní provedení oratoria Saul

Adam Plachetka, Andreas Scholl a koncertní provedení oratoria Saul

Sólista Metropolitní opery New York Adam Plachetka, světově uznávaný kontratenor Andreas Scholl a soubor Czech Ensemble Baroque vystoupí společně na jednom podiu. Zazní česká premiéra koncertního provedení oratoria Saul od Georga Friedricha Händela. Koncert řídí Roman Válek.

Händelovo tříaktové oratorium Saul bylo poprvé uvedeno v Královském divadle v Londýně 16. ledna 1739, v Brně tedy zazní přesně po 280 letech. Spolu s Adamem Plachetkou a Andreasem Schollem se v doprovodu Czech Ensemble Baroque představí sopranistky Natalie Rubis, Kristýna Vylíčilová, polský tenorista Krystian Adam a další pěvci. Libreto Charlese Jennense dějově vychází z biblických událostí, konkrétně První knihy Samuelovy. Příběh Saula, prvního krále Izraele a Davida, který se měl stát jeho nástupcem. V příběhu se objevují také mytické postavy čarodějnice z Endoru a duch proroka Samuela, kterého čarodějnice vyvolá z mrtvých. Součástí oratoria jsou také, pro Händela typická, velká sborová čísla. Obecně Saul patří k tomu nejdramatičtějšímu, co Händel napsal.

Koncert proběhne 16. ledna 2019 od 19:30 v Besedním domě.

Adam Plachetka a CEB/ foto Jolana Halalová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

G. F. Händel: Saul

16.1.2019, 19:30 / Besední dům

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější