Aktuálně: JazzFestBrno zahájí jarní část festivalu filmovou premiérou

Aktuálně: JazzFestBrno zahájí jarní část festivalu filmovou premiérou

Jarní část se letos poprvé v historii festivalu uvede filmovou produkcí. V české premiéře bude k vidění dokumentární celovečerní film o jedné z největších osobností českého i světového jazzu s názvem Miroslav Vitouš – jazzová legenda. Miroslav Vitouš také v rámci festivalu vystoupí spolu s Emilem Viklickým. Hlavní část festivalu následně odstartuje koncertem saxofonisty Donnyho McCaslina, který se mimo jiné podílel na posledním albu Davida Bowieho.

Po dvou úvodních koncertech festival vstupuje do hlavní etapy, která kromě světových jmen jako Donny McCaslin, Avishai Cohen nebo Christian McBride, nabízí filmovou produkci a vystoupení umělců z domácí scény. Po většině koncertů následuje jam session v klubu Music Labu. Festival probíhá od 1. února do 10. května 2018.

Filmový večer je ohlášený na 13. března 2018 v Divadle U stolu. Dokument v prosinci odvysílala Česká televize, na festivalu bude premiérově k vidění jeho prodloužená verze. Součástí projekce bude i beseda s režisérem Petrem Kaňkou a dalšími hosty.

  1. 3., 19:30

Sono Centrum

Pavel Wlosok Trio & Rick Margitza (CZ, SK, US)

Donny McCaslin (US)

  1. 3., 19:30

CED – Divadlo Husa na provázku

Vít Křišťan & Oskar Török & Jiří Slavík (CZ, SK)

Miroslav Vitouš & Emil Viklický (CZ)

  1. 3., 19:30

CED – Divadlo Husa na provázku

Doug Hammond & Jiří Slavík (US, CZ)

Jiří Slavík & Marian Friedl & VUS Ondráš: Mateřština (CZ)

  1. 4., 19:30

Bobycenturm

Avishai Cohen ´1970´ (IL)

CED – Divadlo Husa na provázku

Blue Shadows feat. James Harries (CZ, GB)

Tomáš Liška & Invisible World (CZ, RS, TR)

  1. 4., 19:30

CED – Divadlo Husa na provázku

Radovan Tariška Quintet feat. Alex Sipiagin (SK, CZ, RU)

Lukáš Oravec Quartet feat. & Aaron Goldberg (SK, CZ, US)

  1. 4., 19:30

CED – Divadlo Husa na provázku

Shalosh (IL)

Vincent Peirani Quintet (FR)

  1. 4., 19:30

Sono Centrum

Gilad Hekselman Trio (IL, US)

Kurt Rosenwinkel ´Caipi´ (US, BR)

  1. 4., 19:30

Sono Centrum

Lori A. Williams & Christian Havel Quartet (US, AT)

Omar Hakim & Rachel Z “OZ Experience” feat. Linley Marthe & Louis Winsberg (US, FR, MU)

  1. 4., 20:30

Besední dům

Kenny Barron (US)

  1. 4., 19:30

Divadlo na Orlí

Katedra jazzové interpretace JAMU (CZ, SK, BG)

  1. 5., 19:30

Sono Centrum

Christian McBride Big Band (US)

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Mezinárodní hudební festival JazzFestBrno odtajnil program 17. ročníku, který potrvá od 1. února do 10. května 2018. K již dříve oznámeným koncertům Wyntona Marsalise, Avishaie Cohena, Brada Mehldaua a Donnyho McCaslina přibyla další jazzová jména jako bigband Christiana McBridea, kytarista Kurt Rosenwinkel, bubeník Omar Hakim, pianista Kenny Barron nebo Vincent Peirani.  více

JazzFestBrno: Donny McCaslin (US)

15.3.2018, 19:30 / Sono Centrum

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější