Aktuálně: Projekční tým dnes podepsal s vedením Brna smlouvu o novém koncertním sále

Aktuálně: Projekční tým dnes podepsal s vedením Brna smlouvu o novém koncertním sále

Projekční tým ve složení Tomasz Konior (POL), Yasuhisa Toyota (US) a Petr Hrůša (CZ) dnes s představiteli města Brna podepsal smlouvu na projektovou dokumentaci pro stavební povolení a projektovou dokumentaci pro druhou etapu Janáčkova kulturního centra. Tedy nového koncertního sálu, na který Brno čeká desítky let.

„Dnes ráno jsme se byli podívat na zkoušce Filharmonie Brno a utvrdili se v tom, že je nádherné projektovat sál pro tak krásné město plné milovníků hudby. Doufám, že tím zde otevřeme novou éru kulturního a hudebního života,“ uvedl architekt a generální projektant týmu Tomasz Konior. Připomněl také svojí dřívější práci s Yasuhisu Toyotou. „Je to naprostý génius v oblasti akustiky. Společně jsme pracovali na koncertním sále v polských Katowicích, který se otevřel v roce 2014. Těším se na to, co máme ještě i společně s panem profesorem Hrůšou, před sebou,“ zdůraznil Konior.

Brněnský primátor Petr Vokřál vyjádřil na místě naději, že se Brno sálu opravdu dočká. „Věřím, že tím, že dnes podepíšeme smlouvu, se tento sen uskuteční. Je to pro město velký závazek. Přeji týmu, aby nám dodal to nejlepší, co v minulosti dodal jiným městům,“ uvedl Vokřál.

Projekční tým:

Tomasz Konior (1968)

generální projektant týmu

. polský architekt a urbanista

. zakladatel, majitel a hlavní architekt společnosti Konior Studio

. architekt mezinárodně oceňovaného koncertního sálu v polských Katowicích

. držitel mnoha mezinárodních ocenění a titulů

Yasuhisa Toyota (1952)

Hlavní akustik týmu

. ředitel americké pobočky společnosti Nagata Acoustics založené v roce 1971

. společnost má na svém kontě přes šest desítek koncertních sálů po celém světě, Toyota je hlavním akustikem padesáti z nich

. mezi jeho nejoceňovanější sály patří například Walt Disney Concert Hall v Los Angeles, Suntory Hall v Tokiu, Helsinki Music Center, z poslední doby potom sál Elbphilharmonie v Hamburku, nyní je pověřen renovací koncertního sálu Sydney Opera House

. je také hlavním akustikem sálu v Katowicích, na kterém spolupracoval s Tomaszem Koniorem

. o mimořádných schopnostech Yasuhisu Toyoty svědčí událost z Walt Disney Hall, na které spolupracoval s Frankem Gehrym. Orchestr zkoušel na slavnostní koncert k otevření nového sálu a při hlubších tónech se mu zdálo, že něco není v pořádku, že zvuk není takový, jaký by měl být. Pozvali si tedy pana Toyotu, ten si sedl do hlediště a hodinu poslouchal, jak hudebníci hrají. Poté vstal, ukázal na strop a řekl: „Vyměňte tuto desku a tam tu desku vzadu“. Později se ukázalo, že zmíněné dvě dřevěné desky měly jinou hustotu než ostatní.

Petr Hrůša (1955)

Projektant stavební části

. brněnský architekt a zakladatel společnosti Architekti Hrůša & spol., Ateliér Brno, s.r.o.

. držitel mnoha prestižních architektonických ocenění

. autor význačných brněnských staveb např. Galerie Vaňkovka, Pavilonu P na brněnském Výstavišti, Administrativního centra Trinity nebo Domini Parku, oceňované jsou i jeho úpravy veřejného prostoru, např. Moravského náměstí

Foto Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější