Anatoli pokřtí album Oli i rebetes tu dunia

Anatoli pokřtí album Oli i rebetes tu dunia

Brněnská skupina Anatoli se zaměřuje na interpretaci řecké tradiční hudby a žánr rebétiko. Kapela funguje přes pět let, za tu dobu se v jejich řadách vystřídala celá řada muzikantů nejrůznějších národností, jádro vždy tvořili brněnští Řekové. Nové album pokřtí v klubu Stará Pekárna.

Na začátku bylo hudební těleso, které se zabývalo tradiční řeckou hudbou Řeků z oblasti Malé Asie (dnešní Turecko), především z oblastí velkých měst jako jsou Smyrna (Izmir) a Konstantinopole (Istanbul). Postupem času se ale hudebně posouvali stále víc na západ, až zakotvili u žánru rebétiko, které bývá často připodobňováno k americkému blues. Písně, které byly ve své době považované za underground a které zajímavým způsobem spojily západní a východní prvky většinou vypráví o životě utiskovaných, o životě lidí žijících v bezpráví, o bídě o smutku, žalu. V tomto žánru se kapela zhlédla a již třetím rokem úspěšně s tímto repertoárem vystupuje před řeckým i českým publikem. Mezi jejich aktuálně největší úspěchy patří první místo v soutěžní Portě (2016), kde získali v krajském kole první místo a postoupili do finále v Řevnicích. Získali zvláštní ocenění poroty za zachovávání národních tradic.

Koncert proběhne 25. dubna 2017 od 20:00 v klubu Stará Pekárna.

Anatoli/ foto archiv skupiny

Anatoli - křest alba

25.4.2017, 20:00 / Stará Pekárna

Pětadvacetiletý kytarista Jannis Moras je vycházející hvězdou brněnské scény. Písničkář s řeckými kořeny působí se svým otcem Trifonem Morasem a se dvěma bratry v kapele I Parea. Se skupinou Anatoli, která hraje tradiční řeckou hudbu, nedávno zvítězil v jihomoravském kole Porty. A má i svůj vlastní autorský projekt Jannis Moras a band(a), který vystoupí 4. června v rámci Řecké soboty na hradě Veveří. S Jannisem Morasem jsme mluvili o hudbě, kterou hraje, i o řecké komunitě v Brně.  více

Nový autorský titul od víkendu nabízí na velké scéně Městské divadlo Brno. Jedná se o hudební Pohádku o živé vodě a je pod ní podepsaný autor libreta a režisér či zdejší principál Stanislav Moša, který už dlouhá léta tvoří v tandemu s hudebním skladatelem Zdenkem Mertou. Nyní se jedná o jejich už desátou autorskou spolupráci, při níž se znovu vrátili k pohádkovému žánru (jejich první pohádkou byla Zahradu divů v roce 2004). Výsledkem je výpravný titul, který myslí na malé i odrostlé diváky.  více

Už druhý letošní program pořádaný Filharmonií Brno oslavil jubileum významného skladatele. Zatímco Novoroční koncert byl věnován Johannu Straussovi mladšímu, koncert konaný 16. ledna v Janáčkově divadle připomněl nadcházející výročí Maurice Ravela (1875–1937), od jehož narození uplyne 7. března 150 let. Při koncertu složeném čistě z Ravelových děl se do čela Filharmonie Brno po delší době postavil její šéfdirigent Dennis Russell Davies. Během čtvrtečního večera zazněly mimo jiné oba Ravelovy klavírní koncerty, při kterých se za klavír posadil francouzský klavírista Alexandre Tharaudvíce

První letošní koncert abonentní řady Filharmonie doma, který se odehrál 10. ledna v Besedním domě, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou Tomáše Netopila Wolfgangu Amadeu Mozartovi. Kromě jeho děl ale zazněla také krátká kompozice Justė Janulytė, která diváky na krátkou chvíli přenesla z klasicismu do 21. století. V první polovině večera se k orchestru přidala dvojice sólistů ve složení Fedor Rudin (housle) a Pavel Nikl (viola).  více

Novoroční koncert Filharmonie Brno je již 1. ledna v Janáčkově divadle zaběhlou tradicí. Ani letošní rok nebyl výjimkou, a orchestr pod vedením dirigenta Michela Tabachnika provedl program složený zejména z děl Johanna Strausse mladšího. Brněnská filharmonie takto zahájila takzvaný straussovský rok. V roce 2025 totiž má skladatel titulovaný jako král valčíků významné jubileum 200 let od narození. Straussovy kompozice doplnily skladby Ericha Wolfganga Korngolda, Richarda Strausse a Dimitrije Šostakoviče.  více

Dva večery po sobě hostilo koncem listopadu brněnské Divadlo Husa na provázku taneční představení s názvem Bohyně. Šlo o magisterskou práci Jana Kysučana. Stávající vedoucí taneční složky Vojenského uměleckého souboru Ondráš s představením inspirovaným kopaničářskými bohyněmi, ale i pohanskou minulostí, před dvěma lety absolvoval na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. V rozhovoru jsme se dostali pod pokličku umělecké choreografie i představení samotného.  více

Nejčtenější