Anatoli pokřtí album Oli i rebetes tu dunia

Anatoli pokřtí album Oli i rebetes tu dunia

Brněnská skupina Anatoli se zaměřuje na interpretaci řecké tradiční hudby a žánr rebétiko. Kapela funguje přes pět let, za tu dobu se v jejich řadách vystřídala celá řada muzikantů nejrůznějších národností, jádro vždy tvořili brněnští Řekové. Nové album pokřtí v klubu Stará Pekárna.

Na začátku bylo hudební těleso, které se zabývalo tradiční řeckou hudbou Řeků z oblasti Malé Asie (dnešní Turecko), především z oblastí velkých měst jako jsou Smyrna (Izmir) a Konstantinopole (Istanbul). Postupem času se ale hudebně posouvali stále víc na západ, až zakotvili u žánru rebétiko, které bývá často připodobňováno k americkému blues. Písně, které byly ve své době považované za underground a které zajímavým způsobem spojily západní a východní prvky většinou vypráví o životě utiskovaných, o životě lidí žijících v bezpráví, o bídě o smutku, žalu. V tomto žánru se kapela zhlédla a již třetím rokem úspěšně s tímto repertoárem vystupuje před řeckým i českým publikem. Mezi jejich aktuálně největší úspěchy patří první místo v soutěžní Portě (2016), kde získali v krajském kole první místo a postoupili do finále v Řevnicích. Získali zvláštní ocenění poroty za zachovávání národních tradic.

Koncert proběhne 25. dubna 2017 od 20:00 v klubu Stará Pekárna.

Anatoli/ foto archiv skupiny

Anatoli - křest alba

25.4.2017, 20:00 / Stará Pekárna

Pětadvacetiletý kytarista Jannis Moras je vycházející hvězdou brněnské scény. Písničkář s řeckými kořeny působí se svým otcem Trifonem Morasem a se dvěma bratry v kapele I Parea. Se skupinou Anatoli, která hraje tradiční řeckou hudbu, nedávno zvítězil v jihomoravském kole Porty. A má i svůj vlastní autorský projekt Jannis Moras a band(a), který vystoupí 4. června v rámci Řecké soboty na hradě Veveří. S Jannisem Morasem jsme mluvili o hudbě, kterou hraje, i o řecké komunitě v Brně.  více

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější