Barbara Maria Willi uvádí již podesáté

19. únor 2013, 8:12

Barbara Maria Willi uvádí již podesáté

Dnes večer začíná v Konventu Milosrdných bratří již desátý ročník oblíbeného cyklu staré hudby. Na úvodním koncertu vystoupí Concilium musicum Wien, v březnu se můžete těšit na společné vystoupení Adély Štajnochrové, Hany FlekovéPetry Matějové. V dubnu vystoupí v programu z písní Ludwiga van Beethovena Roman Janál za doprovodu Barbary M. Willi. Ta vystoupí i v říjnovém programu společně s loutnistou Janem Čižmářem. V listopadu provede kastilské mariánské písně sopranistka a hráčka na gotickou harfu Hana Blažíková. Prosincový koncert je možno i při velmi střízlivém pohledu považovat za dárek – vystoupí vynikající cembalista Guido Morini s doprovodem houslového dua.

Soubor Concilium musicum Wien založil houslista, violista a skladatel Paul Angerer (společně se svým synem Christophem) poté, co v roce 1982 ukončil spolupráci se Südwestdeutsches Kammerorchester, který řídil od roku 1971. Concilium musicum Wien se orientuje především na hudbu 18. století v dobově poučené interpretaci, ale doplňuje ji také o současnou tvorbu. To se odráží i v programu dnešního brněnského koncertu.

Připravena jsou díla vídeňského klasicismu a biedermeieru, mezi nimiž zazní kompozice zakladatele souboru:
Joseph Haydn: Divertimento G dur pro dvoje housle a violoncello; Hob.V: 20
Johann Georg Albrechtsberger: Partita II D dur pro violu d'amore, housle a violoncello
Paul Angerer: Sinfonia, Wiegenlied und Tanz pro violu d'amore, housle a violoncello
Johann Nepomuk Hummel: Trio G dur pro dvě violy a violoncello

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..



Jedním z komorních koncertů devátého ročníku festivalu Janáček Brno byl také večer věnovaný dílům Leoše Janáčka, a zejména Pavla Haase. Tyto skladby provedla v úterý 5. listopadu v Mozartově sále divadla Reduta různá hudební uskupení složená z tenoristy Nickyho Spence, klavíristky Lady ValešovéNavarra String Quartetu, houslistky Ivany Víškové, hornisty Antonína Koláře a flétnisty Michala Vojáčkavíce

Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Nejčtenější