Barbara Maria Willi uvádí již podesáté

19. únor 2013, 8:12

Barbara Maria Willi uvádí již podesáté

Dnes večer začíná v Konventu Milosrdných bratří již desátý ročník oblíbeného cyklu staré hudby. Na úvodním koncertu vystoupí Concilium musicum Wien, v březnu se můžete těšit na společné vystoupení Adély Štajnochrové, Hany FlekovéPetry Matějové. V dubnu vystoupí v programu z písní Ludwiga van Beethovena Roman Janál za doprovodu Barbary M. Willi. Ta vystoupí i v říjnovém programu společně s loutnistou Janem Čižmářem. V listopadu provede kastilské mariánské písně sopranistka a hráčka na gotickou harfu Hana Blažíková. Prosincový koncert je možno i při velmi střízlivém pohledu považovat za dárek – vystoupí vynikající cembalista Guido Morini s doprovodem houslového dua.

Soubor Concilium musicum Wien založil houslista, violista a skladatel Paul Angerer (společně se svým synem Christophem) poté, co v roce 1982 ukončil spolupráci se Südwestdeutsches Kammerorchester, který řídil od roku 1971. Concilium musicum Wien se orientuje především na hudbu 18. století v dobově poučené interpretaci, ale doplňuje ji také o současnou tvorbu. To se odráží i v programu dnešního brněnského koncertu.

Připravena jsou díla vídeňského klasicismu a biedermeieru, mezi nimiž zazní kompozice zakladatele souboru:
Joseph Haydn: Divertimento G dur pro dvoje housle a violoncello; Hob.V: 20
Johann Georg Albrechtsberger: Partita II D dur pro violu d'amore, housle a violoncello
Paul Angerer: Sinfonia, Wiegenlied und Tanz pro violu d'amore, housle a violoncello
Johann Nepomuk Hummel: Trio G dur pro dvě violy a violoncello

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..



Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější