Benefiční koncert Magdaleny Kožené podpoří základní umělecké školy

Benefiční koncert Magdaleny Kožené podpoří základní umělecké školy

Výjimečný benefiční koncert přichystala mezzosopranistka Magdalena Kožená společně s Brnem – městem hudby UNESCO a festivalem ZUŠ Open. Písňový recitál proběhne v pondělí 13. 12. v brněnském Besedním domě a pro zájemce bude k dispozici i jako živý videopřenos. Účelem večera je podpora a zviditelnění jedinečného tuzemského systému základních uměleckých škol.

V pondělí 13. prosince vystoupí Magdalena Kožená od 19:00 v Besedním domě ve svém rodném Brně. Půjde o její jediné letošní vystoupení v České republice. Doprovodí ji vynikající klavírista Ohad Ben-Ari; společně přednesou písně Bohuslava Martinů, Antonína Dvořáka, Johannesa Brahmse a Modesta Petroviče Musorgského. Symbolickou ouverturou večera věnovaného podpoře tuzemských ZUŠek se stane vystoupení 12leté talentované klavíristky Nory Lubbadové, žákyně ZUŠ Olešská a zároveň absolventky Akademie MenART. Tento stipendijní program patří společně s úspěšným celorepublikovým festivalem ZUŠ Open k hlavním projektům Kožené Nadačního fondu.

Koncert se koná s podporou statutárního města Brna a pod záštitou jeho primátorky JUDr. Markéty Vaňkové. Naše město, které se od roku 2017 může těšit z členství v prestižní Síti kreativních měst UNESCO v oblasti hudby, se dlouhodobě a úspěšně věnuje podpoře hudebního vzdělávání dětí; toto směřování se na benefičním koncertě dokonale propojuje se snahami brněnské rodačky Magdaleny Kožené a jejího fondu, jehož sídlo se nachází právě v Brně.

Dlouho jsem uvažovala, v jaké oblasti bych mohla smysluplně uplatnit své zkušenosti a kontakty, a čím dál tím více se utvrzuji v tom, že moje rozhodnutí zaměřit pozornost a úsilí na ZUŠky bylo správné,“ vrací se Kožená k roku 2016, kdy založila Nadační fond věnující se podpoře a zviditelňování tuzemského unikátního systému základního uměleckého školství. Ten je ve světovém měřítku naprosto ojedinělý: za velmi nízké školné poskytuje téměř půl milionů našich dětí a teenagerů mimořádně vysokou úroveň výuky, a to napříč celou republikou.

Zpětně mohu prohlásit, že rozhodnutí zaměřit se na umělecké vzdělávání bylo jedním z nejlepších kroků v mém životě,“ dodává Kožená. „Pokud děti mají příležitost nenásilně a příjemně kultivovat svoje nadání a zájmy, odráží se to na spokojenosti nejen jejich, ale také jejich rodin, okolí a potažmo celé naší společnosti. Pochopitelně i tento vynikající systém má svá úskalí, a právě v jejich zvládání se snažíme ZUŠkám pomáhat, aby mohly fungovat co nejkvalitněji. Je zapotřebí na význam ZUŠek neustále upozorňovat a nebrat je jako samozřejmost,“ zdůrazňuje Kožená, která brněnským koncertem navazuje na úspěšnou loňskou benefici konanou za stejným účelem v pražském Rudolfinu.

Protože je koncert v Besedním domě již vyprodán, rozhodli se organizátoři nabídnout zájemcům také kvalitní stream: celý slavnostní večer bude živě přenášen na našem facebookovém profilu Brno – město hudby. Podrobné informace o programu a streamu naleznete na webových stránkách Magdaleny Kožené.

Koncert organizuje TIC Brno (Brno – město hudby UNESCO) a Umělecké vzdělávání s.r.o. (festival ZUŠ Open). Koncert se koná za finanční podpory statutárního města Brna.

Magdalena Kožená a Ohad Ben-Ari / foto: Petra Hajská, C.E.M.A. 2020

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější