Benefiční koncert pro Nepál

Série benefičních koncertů na podporu obětí nedávného zemětřesení končí v Brně. V sále Semilassa vystoupí Čankišou, James Harries, Roman Dragoun, Lenka Dusilová, indická folková skupina Papia & Baishnav Tantra a další.

Koncem dubna letošního roku postihlo Nepál nejsilnější zemětřesení od roku 1934. Pomoc pro přeživší obyvatele a finanční podpora nové výstavby obydlí a jiných zničených budov probíhá mimo jiné formou hudebního turné Koncerty pro Nepál, které putuje českými městy. Po koncertech v Praze a Českých Budějovicích proběhne poslední koncert v Brně. Program nabízí nejen mezinárodní hudební umělce, ale také nepálskou kuchyni a výstavu fotek. Výtěžek z koncertu, který se uskuteční 25. června 2015 od 18:00 v sále brněnského Semilassa, pomůže obětem ničivého zemětřesení.

Mezi zahraničními hosty bude například hudení skupina Papia & Baishnav Tantra, kterou založila indická malířka, zpěvačka a básnířka Papia Ghoshal. Její umění odhaluje tradiční, folkovou indickou hudbu a specializuje se především na kulturu a tradice bengálských vesnic. Dalším hostem bude britský hudebník James Harries, který se proslavil tím, že jako první na světě natočil své oficiální album na mobilní telefon. Nahrávku bez úprav vydal a poskytl svým fanouškům v digitální podobě ke stažení na svých internetových stránkách.

Z české scény vystoupí brněnská world music-ethno kapela Čankišou nebo Roman Dragoun. Lenka Dusilová přiveze svůj alternativní folk a Tereza Černochová zazpívá písně z nového pop-rockového alba Škrábnutí.

Foto Petr Volgemut

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Moravskou národní operu Její pastorkyňa Leoše Janáčka (1854–1928) přivezlo do Brna na festival Janáček Brno 2024 Moravské divadlo Olomouc v koprodukci s Janáčkovou operou NdB. Inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou se titul rozhodl uvést pod názvem Jenůfa, pod kterým se uvádí v zahraničí. Ve středu 20. listopadu, pět dní po své premiéře v Olomouci, mohli také diváci v Mahenově divadle shlédnout nejnovější tuzemské uchopení nejhranější Janáčkovy opery. Hudebního nastudování výrazně upravené původní verze z roku 1904 se zhostila dirigentka Anna Novotná Pešková, a v hlavních rolích se představili Barbora Perná (Jenůfa), Eliška Gattringerová (Kostelnička), Josef Moravec (Laca Klemeň) a Raman Hasymau (Števa Buryja).  více

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Nejčtenější