Beseda u Bigbítu: International Teachers of Pop, The Kill Devil Hills, Algiers a další

Beseda u Bigbítu: International Teachers of Pop, The Kill Devil Hills, Algiers a další

27. ročník Besedy proběhne tradičně v Tasově u Veselí nad Moravou. Festival reprezentuje nezávislou hudební scénu a hostí kapely z celého světa. Mezi nejočekávanějšími skupinami letošního roku jsou třeba britští International Teachers of Pop, australští The Kill Devil Hills a Algiers z Atlanty.

Festival Beseda u Bigbítu vytváří platformu pro konfrontaci profesionálů a začínajících umělců. Dramaturgie podporuje menšinové žánry a je jednou z největších kulturních akcí svého druhu na jižní Moravě. Multižánrové zastoupení hudebníků se střídá na dvou festivalových pódiích. Uslyšíte zde rock, jazz, blues, elektroniku, metal, world music, folk nebo alternativu.

Známá jména aktuální české a slovenské scény na festivalu zastoupí producent Tomáš Dvořák alias Floex, který s britským hudebníkem a skladatelem Tomem Hodgem představí Andělem oceněnou desku A Portrait of John Doe, a Čáry života Jana Boroše, jenž za album Stínítko obdržel cenu Apollo. Nominováni v různých cenách byly i počiny dalších umělců v programu, WWW Neurobeat, Manon Meurt nebo společné album Katarzie a producenta Pjonino Antigona. Elektronickou tvorbu na Besedě s novou nahrávkou zastoupí obnovená Khoiba, Subject Lost, Himalayan Dalai Lama nebo další projekt Jonatána (Pjoniho) Pastirčáka Isama Zing. Po šesti letech se do Tasova vrátí také Boris Carloff a po deseti letech zde zahrají  minus123minut.

Britští International Teachers of Pop vznikli sice teprve před rokem, ale za relativně krátkou dobu si podmanili mnoho koutů hudebního světa. Kapela pocházející z industriálního Sheffieldu umí napsat chytlavý popový hit. „International Teachers of Pop v Čechách skoro nikdo nezná, svůj debut vydali minulý měsíc. Na první dobrou zní jako parádní taneční pop, tahle kapela ale klame tělem. Na vidle tradicionalistů si tak po loňském angažmá Zoly Jesus s radostí nabíháme znovu. Tahle kapela je prostě skvělá a vystoupí u nás v české premiéře,“ říká ředitel festivalu a zároveň jeden z dramaturgů Pavel Uretšlégr, který si považuje také účasti The Kill Devil Hills. Kapela ze západního pobřeží Austrálie vznikla v roce 2003 a od té doby vydala čtyři desky. Mezi další zahraniční jména patří také Algiers. Jsou považováni za jednu nejlepších koncertních kapel vůbec. Předloni vydali oceňované album The Underside of Power a v Tasově už představí i skladby z připravované třetího desky. Ačkoli se s jejich jménem nejčastěji skloňuje škatulka post-punku, v jejich hudbě se dají nalézt i stopy jižanského rapu, funku, IDM nebo gospelu.

Programové bloky Besedy nabídnou třeba jedenáctý ročník Soutěže písničkářů a tzv. Apollónova návštěva. „Reagujeme na aktuální vývoj společnosti a program se tomu snažíme přizpůsobit. O potřebě a přínosech digitálního detoxu povypráví Karolína Presová, na nebezpečí dezinformací a manipulací upozorní autor Nejlepší knihy o fake news Miloš Gregor, poetické naopak bude vystoupení básníka Petra Hrušky,“ říká kurátorka Apollónovy návštěvy Olga Petrová. Soutěž písničkářů proběhne opět během sobotního dopoledne. „Prozradit už teď můžu, že se k nám chystá např. Will Eifell nebo Jiří Hilčer s novým projektem Jerky,“ uzavírá organizátor soutěže Petr „Pecan“ Podrazil.

Beseda u Bigbítu s pověstným výhledem na Bílé Karpaty je ohlášena na 2. a 3. srpna 2019 v Tasově.

Algiers/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější