Blíží se brněnská premiéra tanečního projektu Oneness

21. září 2017, 8:00

Blíží se brněnská premiéra tanečního projektu Oneness

Česko-německý projekt Oneness připravila ProART Company s německým partnerským souborem z Lipska - Phase Zero Productions. Jako choreografové a současně tanečníci vystoupí: Martin Dvořák, Lukáš Lepold, Tine Schmidt a Morgan Reid.

Oneness je abstraktní taneční kus tematikou času, a uchopení okamžiku v minulosti a budoucnosti. Spojuje dva soubory z České republiky a Německa - ProART Company a Phase Zero Productions a jejich práci do jednoho celku v jedinečné umělecké spolupráci - dialogu. Choreografové a tanečníci obou zemí se setkají po vytvoření vlastních "národnostních" choreografií k zadanému tématu a připraví třetí společný kus, který bude rozvíjet a propojovat zkušenosti a zážitky z předešlých oddělených pracovních procesů. Pohledy z obou perspektiv a dvou odlišných mikrosvětů se stanou jedním - ONENESS. "Historie vzniká v každém momentu. Odejde-li okamžik, stává se minulostí. Můžeme si v tomto toku času uvědomit ten skutečný okamžik TEĎ, v kterém se nacházíme a žijeme? A které okamžiky definují česko-německou historii a naše spojenectví? V kterém prostoru a čase byly tyto okamžiky viditetelné či hmatatelné? Můžeme tyto okamžiky znovu tady a teď oživit? Zažívání času a jeho zkoumání prostředky současného tance je snahou a současně cílem česko-německého projektu, který opět prohlubuje myšlenku a filozofii ProART o propojování a vzájemném dialogu mezi žánry a umělci odlišných národností či tvůrčích background," vysvětluje Martin Dvořák.

Brněnská premiéra proběhne 22. a 23. září v Divadle Husa na provázku.

Představení doprovázejí taneční workshopy s tvůrci, v Brně 23. 9. Více informací o workshopech a přihlášení naleznete zde.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější