Britský producent Forest Swords vystoupí v Brně

Britský producent Forest Swords vystoupí v Brně

Forest Swords představí v brněnském klubu Fléda svoji novinku Bolted. Svérázný tvůrce industriální elektroniky tak v Brně zahraje vůbec poprvé.

Všestranný umělec Matthew Barnes alias Forest Swords se věnuje designu, fotografii i grafice, svoji slávu získal ale jako hudební producent. Za dobu svého působení složil hudbu k mnoha dokumentům, baletům nebo performance. Jeho tvorba se pohybuje na rozmezí mnoha žánrů, obsahuje prvky dubu, elektroniky nebo industrialu. Právě industriální složka, ovlivněná rodným Liverpoolem, tvoří páteř celého jeho díla. Temnou krajinu nehostinných a opuštěných industriálních továren zachycují i Barnesovy skladby.

Debutové EP Fjree Feather vydal Barnes pod jménem Forest Swords v roce 2010. Deska dostala pozitivní recenze od prestižních webů jako Pitchfork nebo The Guardian a přinesla Barnesovi širší okruh fanoušků. Ještě větší úspěch zaznamenal Barnes s první plnohodnotnou deskou Engravings v roce 2013. Desku Compassion (2017) už vydal prestižní label Ninja Tunes, stejně jako nejnovější Bolted. Na ní Barnes pokračuje ve svém svébytném hudebním rukopisu plným samplů a meditativních ploch. Forest Swords vystoupí v klubu Fléda 13. března 2024 od 20:00.

Forest Swords foto archiv klubu Fléda

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější