Britští Archive představí na Flédě novou desku Restriction

Britští Archive představí na Flédě novou desku Restriction

Archive patří ke špičce světového trip-hopu. Restriction tour obohatí světelná performance, kterou speciálně pro tuto příležitost připravilo uskupení Prototyp.

Archive na Flédě promítnou i svůj film Axiom a předvedou hudební hru kombinující trip-hop, elektronické experimentátorství a drsnější linky z progressive rocku. „Archive se vyznačují technicky dokonalými vrstvenými zvukovými kolážemi a geniální gradací svých skladeb. Jejich zvukový perfekcionismus a práce s atmosférou pro nás bude velká profesní zkušenost. Pro návštěvníky koncertu to pak bude zážitek, který zjitří všechny jeho smysly a probudí dosud nepoznané emoce,“ upřesňuje David Novotný, dramaturg klubu Fléda.

Archive zahrají v Brně 17. března. Unikátní hudební performance bude obohacena o  interaktivní projekci Spilled Out od Prototyp. Dílo Jakuba Valtara je inspirována tokem a mícháním kapalin.

Feel It – singl z alba Restriction

Formace Archive vznikla v roce 1993 a během své existence stihla vydat deset studiových alb. Kapela hudebně lavíruje na tenké hranici mezi trip-hopem, kterou citlivě dolaďuje elektronikou a orchestrálními prvky. Ve Spojeném království na sebe Archive upozornili již svou první deskou Londynium. Tu ocenila tamní klubová scéna i velikáni showbusinessu jako Peter Gabriel. Během svého hudebního vývoje se kapela nejdříve profilovala v dark-trip-hopu ve stylu Massive Attack, později svou tvorbu posunula k psychedelickým až rockově progresivním baladám.

Kromě hudebních experimentů nejsou Archive cizí ani filmové projekty. Jejich čtyřicetiminutový film s názvem Axiom sklidil skvělý ohlas u kritiky. V roce se Axiom probojoval se do filmového festivalu Sundance v Londýně. Nejnovější deska kapely s názvem Restricion pak vyšla před 2 měsíce a hudební komunitu zaujala hlavně svou detailní prací s harmoniíí zvuku a až architektonicky precizní výstavbou tónů.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Archive (uk)

17.3.2015, 20:00 / Club Fléda



Posledním předvánočním koncertem uzavřela Filharmonie Brno letošní část abonentní řady Filharmonie doma. Do jejího čela se vůbec poprvé postavil hvězdný houslista Fabio Biondi, který je známý především interpretací barokní hudby. Kromě smyčce se ale chopil také taktovky a brněnskému publiku se tak představil ve dvojroli houslista / dirigent. Společně s Filharmonií Brno provedl ve čtvrtek 19. 12. v Besedním domě díla Antonia Vivaldiho, Jana Dismase Zelenky, Pietra Nardiniho a Luigi Boccheriniho.  více

Kolem svátku svaté Doroty (6. února) a zejména od sv. Floriána (4. května) do sv. Martina (11. listopadu) se asi ve stovce obcí Brněnska a více jak dvaceti městských částech Brna každoročně konají slavnosti, které jsou od nepaměti, mnohde dodnes, nejvýznamnější událostí kulturního roku. Jejich hlavními účastníky bývala svobodná mládež odrostlá škole, chasa, která si na rok volila své zástupce - dva až čtyři stárky. Tato stárkovská organizace začala od začátku 20. století zanikat a pořadatelství jedněch hodů v obci se rozdrobilo mezi řadu spolků. S jejich rušením či ukončením činnosti se pořadatelství hodů přerušilo, případně v letech nesvobody přecházely hody do ilegality. Jejich dnešní slavení je tedy tradice obnovovaná, v dosídlených či novějších lokalitách zaváděná.  více

Vánoce v Brně znamenají také tradiční předvánoční koncert Brno Contemporary Orchestra (BCO), který se tentokrát uskutečnil s titulkem Z Ameriky do Tuřan. Odehrál se 18. prosince a po roční pauze se opět vrátil do tuřanské sokolovny. BCO pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra provedlo skladby Mauricia Kagela, Steva Reicha, Trevora Grahla a tradičně i Miloslava Kabeláče. Společně s orchestrem se publiku představila čtveřice zpěváků ve složení Aneta Podracká BendováKornél MikeczMichal Kuča a Martin Kotulan. V závěru první poloviny pak Pavel Šnajdr vyměnil taktovku za tleskání, v čemž ho doplnil Petr Hladíkvíce

Po roce 1989 se začalo Brno pomalu ale jistě z hermeticky uzavřené socialistické republiky chystat na divoké devadesátky plné nevyjasněných vražd, podvodů s lehkými topnými oleji a mafiánských tanečků v rytmu diska. Stěny dětských pokojů plnila Nirvana a plechovky od Coca Coly, na nočním stolku nesmělo chybět poslední Bravíčko. Měl i v této době folklor své místo, musel si ho znovu vydobýt nebo jde o maják, který rozbouřené dějiny nijak nezasáhly?  více

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Nejčtenější