Brněnská premiéra muzikálu Duch

15. říjen 2014, 16:51

Brněnská premiéra muzikálu Duch

Muzikál Duch přináší na naše jeviště nejen nesmrtelný, krásný příběh lásky, která překonává hranice pozemského života, ale i řadu nevídaných divadelních kouzel a zázraků, ve spojení se silnými melodiemi.

Demi Moore sedí u hrnčířského kruhu, ruce zabořené do hlíny a u toho ji objímá do půl těla svlečený Patrick Swayze. Jen málokdo nezná tuto scénu z filmu Duch, který na začátku devadesátých let vlétl do kin. Nejde o pouhý dojemný příběh o složitostech jedné lásky. Příběh, v němž se mísí lovestory s fantasy, krimi a komedií si získal srdce diváků po celém světě právě díky tomu, jak kombinuje všechny tyto žánry. I díky tomu je autor scénáře Bruce Joel Rubin držitelem Oscara za tento titul. Vedle ústřední dvojice Sama a Molly na sebe ale značnou část pozornosti strhává i další důležitá postava příběhu, šarlatánka, tedy věštkyně a médium Oda Mae, za kterou byla Whoopi Goldberg rovněž oceněna prestižní filmovou cenou. Její nezřízená komediální energie je pohonem celého snímku a dodává mu potřebné odlehčení a nadhled. Jinak by příběh o nesmrtelnosti lásky mohl působit jako americký sladký kýč, když ale přidáme ještě kriminální zápletku, ve které je hlavním padouchem překvapivě blízký přítel hlavních postav, dostáváme dokonale namíchaný koktejl emocí, napětí a legrace.

Autor scénáře se rozhodl příběh adaptovat i pro muzikál a oslovil k tomu hudebníky nejpovolanější. David A. Stewart je legendární britský popový muzikant, který s Annie Lennox zářil zejména v 70. a 80. letech ve slavném duu Eurythmics, a Glen Ballard je zas americký písničkář a především producent, který spolupracuje s takovými hvězdami, jakou je např. Alanis Morissette, a podílel se i na albech Michaela Jacksona. Tato dvojice napsala společně pro Ducha hitovou hudbu, která se divákům vryje pod kůži. Ústřední melodie, již si zamilovali již filmoví diváci, slavná Unchained Melody, poprvé zazněla v roce 1955, ale jejíž nejslavnější verzi nahrál až v roce 1977 Elvis Presley. Zůstává ale také ústřední melodií muzikálu.

Jde o další muzikálový titul, který se na jeviště Městského divadla Brno dostává poměrně krátce po své světové premiéře. Ta proběhla v březnu v roce 2011 v Manchesteru, odkud se velmi záhy muzikál přesunul na londýnský West End, kde se odehrálo 500 repríz. V dubnu roku 2012 zaznamenal Duch se 136 reprízami úspěch na Broadwayi a rozběhl se do celého světa. Hrál se již např. v Austrálii, Holandsku, Itálii, Maďarsku… a nyní se chystá jeho česká premiéra v režii Stanislava Moši a překladu Jiřího Joska. V hlavních rolích se můžete těšit na Svetlanu Janotovou nebo Ivanu OdehnalovouAleše Slaninu nebo Dušana Vitázka. Opravdovou perličkou potom bude černošská senzibilka v podání Zdeny Herfortové nebo Markéty Sedláčkové. O řadu jevištních kouzel se postará scéna Christopha Weyerse s projekcemi Petra HlouškaDalibora Černáka, které doplní kostýmy Andrey Kučerové a choreografie Hany Kratochvilové. Hudební nastudování mají na starosti dirigenti Dan KalousekEma Mikešková.

Premiéra se odehraje 18. října 2014 v 19:00 hodin na Hudební scéně.

Foto archiv MDB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Muzikál Don Juan, který o víkendu uvedlo ve světové premiéře Městské divadlo Brno je scénáristicky překombinovanou, místy naivně romantickou story, hudebně průměrnou, a tak i divadelně prostřední produkcí, v níž se ale najde několik zajímavých hereckých výkonů.  více

Také v případě Mladého Frankensteina chce Petr Gazdík publiku nabídnout vše, na co se u podobných produkcí v muzikálové aréně na Lidické ulici sází. Co to je? Profesionálně odvedená podívaná, která diváky strhne na svoji stranu dobrými hereckými a pěveckými čísly, tanečními výkony, ale také naživo hranou muzikou a zajímavou výpravou.  více


Moravskou národní operu Její pastorkyňa Leoše Janáčka (1854–1928) přivezlo do Brna na festival Janáček Brno 2024 Moravské divadlo Olomouc v koprodukci s Janáčkovou operou NdB. Inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou se titul rozhodl uvést pod názvem Jenůfa, pod kterým se uvádí v zahraničí. Ve středu 20. listopadu, pět dní po své premiéře v Olomouci, mohli také diváci v Mahenově divadle shlédnout nejnovější tuzemské uchopení nejhranější Janáčkovy opery. Hudebního nastudování výrazně upravené původní verze z roku 1904 se zhostila dirigentka Anna Novotná Pešková, a v hlavních rolích se představili Barbora Perná (Jenůfa), Eliška Gattringerová (Kostelnička), Josef Moravec (Laca Klemeň) a Roman Hasymau (Števa Buryja).  více

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Nejčtenější