Brněnská premiéra muzikálu Duch

15. říjen 2014, 16:51

Brněnská premiéra muzikálu Duch

Muzikál Duch přináší na naše jeviště nejen nesmrtelný, krásný příběh lásky, která překonává hranice pozemského života, ale i řadu nevídaných divadelních kouzel a zázraků, ve spojení se silnými melodiemi.

Demi Moore sedí u hrnčířského kruhu, ruce zabořené do hlíny a u toho ji objímá do půl těla svlečený Patrick Swayze. Jen málokdo nezná tuto scénu z filmu Duch, který na začátku devadesátých let vlétl do kin. Nejde o pouhý dojemný příběh o složitostech jedné lásky. Příběh, v němž se mísí lovestory s fantasy, krimi a komedií si získal srdce diváků po celém světě právě díky tomu, jak kombinuje všechny tyto žánry. I díky tomu je autor scénáře Bruce Joel Rubin držitelem Oscara za tento titul. Vedle ústřední dvojice Sama a Molly na sebe ale značnou část pozornosti strhává i další důležitá postava příběhu, šarlatánka, tedy věštkyně a médium Oda Mae, za kterou byla Whoopi Goldberg rovněž oceněna prestižní filmovou cenou. Její nezřízená komediální energie je pohonem celého snímku a dodává mu potřebné odlehčení a nadhled. Jinak by příběh o nesmrtelnosti lásky mohl působit jako americký sladký kýč, když ale přidáme ještě kriminální zápletku, ve které je hlavním padouchem překvapivě blízký přítel hlavních postav, dostáváme dokonale namíchaný koktejl emocí, napětí a legrace.

Autor scénáře se rozhodl příběh adaptovat i pro muzikál a oslovil k tomu hudebníky nejpovolanější. David A. Stewart je legendární britský popový muzikant, který s Annie Lennox zářil zejména v 70. a 80. letech ve slavném duu Eurythmics, a Glen Ballard je zas americký písničkář a především producent, který spolupracuje s takovými hvězdami, jakou je např. Alanis Morissette, a podílel se i na albech Michaela Jacksona. Tato dvojice napsala společně pro Ducha hitovou hudbu, která se divákům vryje pod kůži. Ústřední melodie, již si zamilovali již filmoví diváci, slavná Unchained Melody, poprvé zazněla v roce 1955, ale jejíž nejslavnější verzi nahrál až v roce 1977 Elvis Presley. Zůstává ale také ústřední melodií muzikálu.

Jde o další muzikálový titul, který se na jeviště Městského divadla Brno dostává poměrně krátce po své světové premiéře. Ta proběhla v březnu v roce 2011 v Manchesteru, odkud se velmi záhy muzikál přesunul na londýnský West End, kde se odehrálo 500 repríz. V dubnu roku 2012 zaznamenal Duch se 136 reprízami úspěch na Broadwayi a rozběhl se do celého světa. Hrál se již např. v Austrálii, Holandsku, Itálii, Maďarsku… a nyní se chystá jeho česká premiéra v režii Stanislava Moši a překladu Jiřího Joska. V hlavních rolích se můžete těšit na Svetlanu Janotovou nebo Ivanu OdehnalovouAleše Slaninu nebo Dušana Vitázka. Opravdovou perličkou potom bude černošská senzibilka v podání Zdeny Herfortové nebo Markéty Sedláčkové. O řadu jevištních kouzel se postará scéna Christopha Weyerse s projekcemi Petra HlouškaDalibora Černáka, které doplní kostýmy Andrey Kučerové a choreografie Hany Kratochvilové. Hudební nastudování mají na starosti dirigenti Dan KalousekEma Mikešková.

Premiéra se odehraje 18. října 2014 v 19:00 hodin na Hudební scéně.

Foto archiv MDB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Muzikál Don Juan, který o víkendu uvedlo ve světové premiéře Městské divadlo Brno je scénáristicky překombinovanou, místy naivně romantickou story, hudebně průměrnou, a tak i divadelně prostřední produkcí, v níž se ale najde několik zajímavých hereckých výkonů.  více

Také v případě Mladého Frankensteina chce Petr Gazdík publiku nabídnout vše, na co se u podobných produkcí v muzikálové aréně na Lidické ulici sází. Co to je? Profesionálně odvedená podívaná, která diváky strhne na svoji stranu dobrými hereckými a pěveckými čísly, tanečními výkony, ale také naživo hranou muzikou a zajímavou výpravou.  více


Posledním předvánočním koncertem uzavřela Filharmonie Brno letošní část abonentní řady Filharmonie doma. Do jejího čela se vůbec poprvé postavil hvězdný houslista Fabio Biondi, který je známý především interpretací barokní hudby. Kromě smyčce se ale chopil také taktovky a brněnskému publiku se tak představil ve dvojroli houslista / dirigent. Společně s Filharmonií Brno provedl ve čtvrtek 19. 12. v Besedním domě díla Antonia Vivaldiho, Jana Dismase Zelenky, Pietra Nardiniho a Luigi Boccheriniho.  více

Kolem svátku svaté Doroty (6. února) a zejména od sv. Floriána (4. května) do sv. Martina (11. listopadu) se asi ve stovce obcí Brněnska a více jak dvaceti městských částech Brna každoročně konají slavnosti, které jsou od nepaměti, mnohde dodnes, nejvýznamnější událostí kulturního roku. Jejich hlavními účastníky bývala svobodná mládež odrostlá škole, chasa, která si na rok volila své zástupce - dva až čtyři stárky. Tato stárkovská organizace začala od začátku 20. století zanikat a pořadatelství jedněch hodů v obci se rozdrobilo mezi řadu spolků. S jejich rušením či ukončením činnosti se pořadatelství hodů přerušilo, případně v letech nesvobody přecházely hody do ilegality. Jejich dnešní slavení je tedy tradice obnovovaná, v dosídlených či novějších lokalitách zaváděná.  více

Vánoce v Brně znamenají také tradiční předvánoční koncert Brno Contemporary Orchestra (BCO), který se tentokrát uskutečnil s titulkem Z Ameriky do Tuřan. Odehrál se 18. prosince a po roční pauze se opět vrátil do tuřanské sokolovny. BCO pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra provedlo skladby Mauricia Kagela, Steva Reicha, Trevora Grahla a tradičně i Miloslava Kabeláče. Společně s orchestrem se publiku představila čtveřice zpěváků ve složení Aneta Podracká BendováKornél MikeczMichal Kuča a Martin Kotulan. V závěru první poloviny pak Pavel Šnajdr vyměnil taktovku za tleskání, v čemž ho doplnil Petr Hladíkvíce

Po roce 1989 se začalo Brno pomalu ale jistě z hermeticky uzavřené socialistické republiky chystat na divoké devadesátky plné nevyjasněných vražd, podvodů s lehkými topnými oleji a mafiánských tanečků v rytmu diska. Stěny dětských pokojů plnila Nirvana a plechovky od Coca Coly, na nočním stolku nesmělo chybět poslední Bravíčko. Měl i v této době folklor své místo, musel si ho znovu vydobýt nebo jde o maják, který rozbouřené dějiny nijak nezasáhly?  více

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Nejčtenější