Brněnský B-Side Band má nový klip k písni Polštáře

8. březen 2024, 10:00

Brněnský B-Side Band má nový klip k písni Polštáře

B-Side Band vypouští do světa videoklip k další písni z jejich autorského alba Tam a zpět. Na Mezinárodní den žen big band představuje videoklip k písni Polštáře, který oproti pětici předchozích vznikl poněkud netradičně.

Obrazové ztvárnění klipu Polštáře si totiž vzaly na starosti „ženy B-Side Bandu“ a na pomoc si s sebou vzaly svoje děti, které v písni rovněž zpívají. Samotní muzikanti tak nové video uvidí až dnes, tedy v pátek 8. března 2024 na Mezinárodní den žen, kdy má oficiální premiéru.

Přípravu klipu Polštáře a jeho realizaci si vzala na starost režisérka Hana Mikolášková, která je manželkou saxofonisty a aranžéra B-Side Bandu Petra Kovaříka. „Chtěla jsem klipem poděkovat za naše děti / našim dětem, které jsou pro nás i pro jejich táty z B-Side Bandu nevyčerpatelným zdrojem inspirace a hravosti a energie a chuti užívat si život od prvního okamžiku, kdy člověk otevře ráno oči,“ popisuje režisérka. „Jsem moc vděčná, že jsme takovou věc mohli natočit a musím říct, že bez skvělého týmu manželek B-Side Bandu by to nešlo. Už delší dobu vím, že jsou to všechno parádní ženské, které svým mužům fandí a podporují je, a zároveň jsou samy nesmírně kreativní a schopné a hlavně - ve správný okamžik pro správnou věc umí být totálně nadšené a akční. Bez jejich spolupráce by se tenhle klip nikdy nepodařilo natočit. Snad se bude těm našim tátům líbit,“ usmívá se nad klipem, jenž vznikal tak trochu v utajení.

„Ta kapela by za poslední rok, kdy jsme to album natáčeli, měla dostat titul kapela roku. Strávili jsme sedm měsíců ve studiu a to už bylo na nože. Manželky a naše děti si s námi užily,“ uznává bandleader a producent Josef Buchta, který jako jediný z kapely videoklip viděl, i když až ve finální podobě těsně před vydáním. V roli rodičů, kteří se ocitají v centru zájmu narůstajícího počtu „malých krakenů“ (citace jedné pasáže z písně Polštáře) a jednoho rapujícího plyšového psa, se představí Petra Hřebíčková a Jaromír Nosek.

Samotná skladba vznikla na základě hospodské debaty jejích autorů Petra Rybíze Toman (text) Tomáše Vunderleho Koudelky (hudba): „Přemýšleli jsme, jestli by se dala napsat píseň o vlastních dětech, kde by se dalo na malé ploše stěsnat vše, co pro nás znamenají, čím nás štvou a těší, naplňují a vyprazdňují, zkusit se slalomem vyhnout patosu a podívat se na situaci z trochu odlišného úhlu. Tomáš měl prakticky hotovej skvělej vál s valivou a takovou domácky příjemnou rytmikou, která přímo ponoukala k hraní si s textem na rodinné téma. Tak jsme to zkusili. Jsem si téměř jist, že podle dětí, až to budou poslouchat za pár let, budeme na sto procent mimo. Doma není nikdo prorokem. Ale duch starýho Darwina ví, že jsme se snažili,“ dodává Petr Rybíz Toman.

Foto Marek Reinoha

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější