Brněnský B-Side Band má nový klip k písni Polštáře

8. březen 2024, 10:00

Brněnský B-Side Band má nový klip k písni Polštáře

B-Side Band vypouští do světa videoklip k další písni z jejich autorského alba Tam a zpět. Na Mezinárodní den žen big band představuje videoklip k písni Polštáře, který oproti pětici předchozích vznikl poněkud netradičně.

Obrazové ztvárnění klipu Polštáře si totiž vzaly na starosti „ženy B-Side Bandu“ a na pomoc si s sebou vzaly svoje děti, které v písni rovněž zpívají. Samotní muzikanti tak nové video uvidí až dnes, tedy v pátek 8. března 2024 na Mezinárodní den žen, kdy má oficiální premiéru.

Přípravu klipu Polštáře a jeho realizaci si vzala na starost režisérka Hana Mikolášková, která je manželkou saxofonisty a aranžéra B-Side Bandu Petra Kovaříka. „Chtěla jsem klipem poděkovat za naše děti / našim dětem, které jsou pro nás i pro jejich táty z B-Side Bandu nevyčerpatelným zdrojem inspirace a hravosti a energie a chuti užívat si život od prvního okamžiku, kdy člověk otevře ráno oči,“ popisuje režisérka. „Jsem moc vděčná, že jsme takovou věc mohli natočit a musím říct, že bez skvělého týmu manželek B-Side Bandu by to nešlo. Už delší dobu vím, že jsou to všechno parádní ženské, které svým mužům fandí a podporují je, a zároveň jsou samy nesmírně kreativní a schopné a hlavně - ve správný okamžik pro správnou věc umí být totálně nadšené a akční. Bez jejich spolupráce by se tenhle klip nikdy nepodařilo natočit. Snad se bude těm našim tátům líbit,“ usmívá se nad klipem, jenž vznikal tak trochu v utajení.

„Ta kapela by za poslední rok, kdy jsme to album natáčeli, měla dostat titul kapela roku. Strávili jsme sedm měsíců ve studiu a to už bylo na nože. Manželky a naše děti si s námi užily,“ uznává bandleader a producent Josef Buchta, který jako jediný z kapely videoklip viděl, i když až ve finální podobě těsně před vydáním. V roli rodičů, kteří se ocitají v centru zájmu narůstajícího počtu „malých krakenů“ (citace jedné pasáže z písně Polštáře) a jednoho rapujícího plyšového psa, se představí Petra Hřebíčková a Jaromír Nosek.

Samotná skladba vznikla na základě hospodské debaty jejích autorů Petra Rybíze Toman (text) Tomáše Vunderleho Koudelky (hudba): „Přemýšleli jsme, jestli by se dala napsat píseň o vlastních dětech, kde by se dalo na malé ploše stěsnat vše, co pro nás znamenají, čím nás štvou a těší, naplňují a vyprazdňují, zkusit se slalomem vyhnout patosu a podívat se na situaci z trochu odlišného úhlu. Tomáš měl prakticky hotovej skvělej vál s valivou a takovou domácky příjemnou rytmikou, která přímo ponoukala k hraní si s textem na rodinné téma. Tak jsme to zkusili. Jsem si téměř jist, že podle dětí, až to budou poslouchat za pár let, budeme na sto procent mimo. Doma není nikdo prorokem. Ale duch starýho Darwina ví, že jsme se snažili,“ dodává Petr Rybíz Toman.

Foto Marek Reinoha

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Nejčtenější