Brněnský B-Side Band má nový klip k písni Polštáře

8. březen 2024, 10:00

Brněnský B-Side Band má nový klip k písni Polštáře

B-Side Band vypouští do světa videoklip k další písni z jejich autorského alba Tam a zpět. Na Mezinárodní den žen big band představuje videoklip k písni Polštáře, který oproti pětici předchozích vznikl poněkud netradičně.

Obrazové ztvárnění klipu Polštáře si totiž vzaly na starosti „ženy B-Side Bandu“ a na pomoc si s sebou vzaly svoje děti, které v písni rovněž zpívají. Samotní muzikanti tak nové video uvidí až dnes, tedy v pátek 8. března 2024 na Mezinárodní den žen, kdy má oficiální premiéru.

Přípravu klipu Polštáře a jeho realizaci si vzala na starost režisérka Hana Mikolášková, která je manželkou saxofonisty a aranžéra B-Side Bandu Petra Kovaříka. „Chtěla jsem klipem poděkovat za naše děti / našim dětem, které jsou pro nás i pro jejich táty z B-Side Bandu nevyčerpatelným zdrojem inspirace a hravosti a energie a chuti užívat si život od prvního okamžiku, kdy člověk otevře ráno oči,“ popisuje režisérka. „Jsem moc vděčná, že jsme takovou věc mohli natočit a musím říct, že bez skvělého týmu manželek B-Side Bandu by to nešlo. Už delší dobu vím, že jsou to všechno parádní ženské, které svým mužům fandí a podporují je, a zároveň jsou samy nesmírně kreativní a schopné a hlavně - ve správný okamžik pro správnou věc umí být totálně nadšené a akční. Bez jejich spolupráce by se tenhle klip nikdy nepodařilo natočit. Snad se bude těm našim tátům líbit,“ usmívá se nad klipem, jenž vznikal tak trochu v utajení.

„Ta kapela by za poslední rok, kdy jsme to album natáčeli, měla dostat titul kapela roku. Strávili jsme sedm měsíců ve studiu a to už bylo na nože. Manželky a naše děti si s námi užily,“ uznává bandleader a producent Josef Buchta, který jako jediný z kapely videoklip viděl, i když až ve finální podobě těsně před vydáním. V roli rodičů, kteří se ocitají v centru zájmu narůstajícího počtu „malých krakenů“ (citace jedné pasáže z písně Polštáře) a jednoho rapujícího plyšového psa, se představí Petra Hřebíčková a Jaromír Nosek.

Samotná skladba vznikla na základě hospodské debaty jejích autorů Petra Rybíze Toman (text) Tomáše Vunderleho Koudelky (hudba): „Přemýšleli jsme, jestli by se dala napsat píseň o vlastních dětech, kde by se dalo na malé ploše stěsnat vše, co pro nás znamenají, čím nás štvou a těší, naplňují a vyprazdňují, zkusit se slalomem vyhnout patosu a podívat se na situaci z trochu odlišného úhlu. Tomáš měl prakticky hotovej skvělej vál s valivou a takovou domácky příjemnou rytmikou, která přímo ponoukala k hraní si s textem na rodinné téma. Tak jsme to zkusili. Jsem si téměř jist, že podle dětí, až to budou poslouchat za pár let, budeme na sto procent mimo. Doma není nikdo prorokem. Ale duch starýho Darwina ví, že jsme se snažili,“ dodává Petr Rybíz Toman.

Foto Marek Reinoha

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Ačkoliv je Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno věnován především klasice, dramaturgie se nebojí přimíchat do programu například jazzové nebo folklórní koncerty. Právě lidovému umění bylo v neděli 10. listopadu v 15 hodin věnováno pásmo Opojen písní, jehož scénáře a režie se ujala Magdalena Múčková. V podání sboru Netáta ze Strání, jehož vedoucí je Marie Múčková, zpěvačky Kateřiny Gorčíkové z Březové a lidové hudby Matóše z Lopeníka zazněly lidové písně, které zaplnily prostor divadelního sálu brněnské Reduty. Tento komorní hudební pořad akcentoval především obec Březová (Brezová), kterou několikrát sám Leoš Janáček (1854–1928) navštívil a jíž věnoval esej Březovská píseň (1899). Čtení z této eseje procházelo v podání Vladimíra Doskočila celým programem a velmi povedeně tak pásmo propojilo přímo s osobností Leoše Janáčka.  více

Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno nabídl v sobotu také koncert Brno Contemporary Orchestra. Pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra zazněl program z děl čtveřice skladatelů, kteří jsou velkou mírou spjati s Brnem. V divadle Reduta zazněly kompozice Miloslava Ištvana, Aloise Piňose, Josefa Berga a Petra Kofroně.  více

Nejčtenější