Brněnský podzim s klubovým festivalem Batch a hudební konferencí

Brněnský podzim s klubovým festivalem Batch a hudební konferencí

Začátkem října proběhne již třetí ročník brněnského klubového festivalu Batch. Zároveň s festivalem se uskuteční také hudební konference nejen pro profesionály s názvem Reconnect.

Ve dvanácti brněnských klubech se během dvou večerů prostřídá přes čtyřicet domácích i zahraničních účinkujících. V rámci jednoho vstupného tak mohou návštěvníci plynule přecházet mezi jednotlivými kluby a oddat se široké paletě žánrů od elektroniky, jazzu, popu, rapu, folku, post-rocku až po metal.

Během víkendu od 4. do 5. října vystoupí například rapový nekromancer Redzed, který v srpnu vydal nové album a na Spotify má měsíčně 1,2 miliony posluchačů, držitelka ceny Anděl v kategorii Alternativa & Elektronika a autorka jedné z nejlepších tuzemských desek loňského roku Anna Vaverková, experimentální rapové duo P/\ST, brněnská melodeathová kapela Vanguard, roztančeně elektroničtí Hello Marcel, hravě elektropopoví Koně a Prase, atmosféricky post-rockoví Postcards From Arkham, post-black metaloví Heiden, death-metaloví Inception of Fall, Objev roku ceny Anděl zpěvačka Annabelle a po osmileté hibernaci se po úspěšné festivalové sezoně na klubová pódia vrací legenda tuzemské alternativní scény Ecstasy of Saint Theresa hudebníka Jan P. Muchova a zpěvačky Kateřiny Winterové.

Festival Batch proběhne v klubech Alterna, ArtBar, Druhý Pád, Fléda, Kabinet múz, Kafara, Melodka, Metro Music Bar, Music Lab, Ponava, Sibiř, Stará Pekárna a Vegalité.

Ve stejném termínu se do Brna sjede rozmanitá plejáda hudebních profesionálů z řad manažerů, pořadatelů a umělců, aby zde diskutovali o klíčových tématech a problémech, které jim komplikují každodenní činnost, vyměnili si zkušenosti, nasbírali nové kontakty, dozvěděli se novinky z aktuálního dění v oboru a vzájemně se inspirovali. Detailní program a jednotliví panelisté jsou od konce června postupně zveřejňováni na webu a sociálních sítích, těšit se tak můžete na tematicky pestré panely, debaty, workshopy, networking a další.

Foto archiv Go To Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Ve druhém dnu festivalu Expozice nové hudby přenesli pořadatelé návštěvníky do vod komorních. V podání houslistky Terezy Horákové v Besedním domě zazněly dvě výjimečné skladby pro sólové housle. Při druhé z nich se k houslistce připojila Sarah Jedličková, která živě pracovala s osmi předem nahranými zvukovými stopami.  více

Slovanská tematika, violoncellová virtuozita a pocta Antonínu Dvořákovi (1841–1904) – i takto bychom mohli ve zkratce shrnout koncert Filharmonie Brno z 10. října v Janáčkově divadle. Pod dohledem etablovaného dirigenta Leoše Svárovského zazněly tři rapsodické kusy z konce sedmdesátých let 19. století a známý Violoncellový koncert h moll v podání mladé a talentované violoncellistky Laury van der Heijdenvíce

Nejčtenější