Brněnský projekt Bartleby spojuje na novém albu cimbál a rap

27. duben 2020, 1:00

Brněnský projekt Bartleby spojuje na novém albu cimbál a rap

Brněnský hudební projekt Bartleby spojuje mistra České republiky ve Slam poetry Ondřeje Hrabala (aka TKCR, rap) a kontrabasistu Jakuba Nožičku (ex-Ponk). Na jejich společném albu se coby host podílel například Michal Grombiřík, Michal Procházka, Matěj Štefík, Marek Kotača a další. Finální mix a master alba #happiness proběhl ve studiu Jiřího Topola Novotného.

Z jamu mistra republiky ve slam poetry TKCR a kontrabasisty Jakuba Nožičky (ex - Ponk) v uherskohradišťské kavárně vznikl projekt Bartleby. Inspirace povídkou Hermana Melvilla dobře koresponduje s aktuálním děním ve světě. Bartleby reflektují dobu sebeklamu, snahu o vytváření falešné identity a hodnot. Dvojice pracuje se satirou a parodií. První zkoušky a práce na desce probíhaly na dálku. „Odjel jsem na půl roku do Anglie, kde jsem vytvořil většinu textů na rozpracované beaty, které mi Kuba posílal po netu. Jenže já nerad posílám nehotové věci, takže netušil, jestli jsem vůbec něco udělal, celou dobu mi musel důvěřovat. Po návratu jsme začali nahrávat a naštěstí se ukázalo, že spolu výborně fungujeme i naživo,” dodává TCKR.

U zrodu desky stálo také mnoho hostů. Cimbalisté Michal Grombiřík (Petr Bende, Tomáš Kočko, Cirkus Problem) a Michal Procházka (CimbalBand, Voxel), bubeník Matěj Štefík (Carpet Cabinet), saxofonista Marek Kotača, zpěvačka Marie Puttnerová (Jablkoň, Půljablkoň, Zvíře jménem podzim), rapperka Kleopatra nebo folklorní houslista Pavel Koplík. Finální podoba alba byla dotvořena ve studiu Jiřího Topola Novotného. Výpravný obal je plný uměleckých fotografií Tonyho Šmotka a citáty z povídky Bartleby, veškerou vizuální identitu zpracovala grafička Gabriela Polomíková.

Celé album #happiness si můžete poslechnout zde

Bartleby/ foto Lukáš Velecký

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější