Brno a jeho chrámy: letošní ročník zahájí koncert Horňácké muziky Petra Mičky

Brno a jeho chrámy: letošní ročník zahájí koncert Horňácké muziky Petra Mičky

Brněnskou sakrální historii i současnost představuje projekt Brno a jeho chrámy, který pořádá TIC BRNO ve spolupráci s Biskupstvím brněnským, křesťanskými farnostmi v Brně, Židovskou obcí Brno a brněnskou pobočkou Židovského muzea v Praze. Jeho součástí jsou komentované prohlídky a přednášky týkající se brněnských chrámů i významných osobností spojených s církví, a také možnost navštívit hned 7 brněnských kostelů. V polovině června ho odstartuje koncert s Horňáckou muzikou Petra Mičky.

„V Brně se vždy setkávalo více kultur i náboženství. Multikulturalita je součástí identity Brna. Chceme s tím seznámit návštěvníky a obohatit je o další náhled na historii i současnost Brna,” říká Jana Janulíková, ředitelka TIC BRNO. „Letos vás srdečně zveme na zahajovací koncert s Horňáckou muzikou Petra Mičky, který se uskuteční 16. června v rajské zahradě Augustiniánského opatství na Mendelově náměstí. Zároveň se budete moci se vstupenkou na koncert podívat také do Muzea starobrněnského opatství, kde nově visí vzácný originál Rubensova obrazu Svatý Augustin,” zve Janulíková.

Od 15. června do 15. září se od úterka do soboty můžete podívat do baziliky Nanebevzetí Panny Marie, kostela sv. Tomáše (oba 13:30–17:30), kostela J. A. Komenského a kostela sv. Michala (oba 14:00–18:00). Takřka celodenně návštěvníky uvítá minoritský kostel sv. Janů s Loretou. Své brány otevřou i dvě speciální místa – nejmladší brněnský kostel, bl. Marie Restituty na Lesné (soboty od 14:00–17:00), a naopak nejstarší funkční kostel v Brně – sv. Jiljí v Komárově (soboty a neděle). Zahajovací koncert proběhne 16. června 2022 od 19:30 v Rajském dvoře augustiniánského opatství.

Součástí projektu jsou také komentované procházky s průvodcem. Na zcela nové trase, vhodné i pro rodiče s dětmi, se vydáme Po stopách brněnské židovské komunity. Zjistíme, jak vypadalo středověké ghetto, kde stávaly někdejší velké synagogy a proč vlastně v Brně nemáme historické židovské památky. S dalšími procházkami se zaměříme na historii českobratrské církve v Brně, nenápadný kostelík sv. Rodiny na Grohově, věže brněnské katedrály a hned několik prohlídek nám představí kapucínský klášter a hrobku. Nejen pro rodiny s dětmi jsou připraveny pracovní listy, se kterými si mohou samy projít jednotlivé kostely v Brně a seznámit se zábavnou formou s jejich zajímavostmi.

Horňácká muzika Petra Mičky/ foto Helena Bretfeldová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Nejčtenější