Brno Contemporary Orchestra a Terén: Sedm skladeb a sedm hotelů

Brno Contemporary Orchestra a Terén: Sedm skladeb a sedm hotelů

Sedmidílná minisérie koncertů vzniká ve spolupráci Brno Contemporary Orchestra a dramaturgické a produkční platformy Terén, nese název Please, Do Not Disturb. Orchestr nahrál a natočil sedm skladeb v sedmi hotelech. První online vysílání je ohlášeno na tento víkend. Mezi sólisty je Pavel Zlámal, Milan Paľa, Tomáš Krejčí a Josef Klíč.

Od 15. do 21. března odvysílá BCO na svém youtube kanálu v premiérách sedm krátkých filmů. Skladby současných autorů jsou v nich ilustrovány příběhy skutečných i vymyšlených návštěvníků jakož i samotnou architekturou a atmosférou hotelů, jejichž pokoje již téměř rok zejí prázdnotou. Zazní světová premiéra od skladatele a koncertního mistra violoncell orchestru opery ND Brno Josefa Klíče. Dále tři kompozice napsané, nebo aranžované přímo pro BCO. Jedna jazzem a jedna rockem inspirovaná skladba z posledního desetiletí a taky koncertantní kompozice z konce šedesátých let minulého století, kterou v Brně premiéroval právě BCO. Mezi sólisty je saxofonista Pavel Zlámal, houslista Milan Paľa, barytonista Tomáš Krejčí a violoncellista Josef Klíč. Své hudební i filmové role budou hrát členové BCO, včetně dirigenta Pavla Šnajdra a to v mnohdy zcela nových a nečekaných pozicích a souvislostech. Projekt vznikl ve spolupráci s dramaturgickou a produkční platformou Centra experimentálního divadla Terén. Jednotlivé večery s BCO můžete sledovat na jejich YT kanále. První proběhne už 15. března od 19:00.

„Jsme orchestr, který svou podstatou reaguje na situaci ve společnosti. Před rokem jsme hráli z izolace, pak jsme si dovolili pár koncertů a nahrávek, a nakonec musíme posunout o rok celou jubilejní 10.  koncertní sezonu! Co dál? Můžeme jet na služební cestu. Tak jsme vyrazili do hotelů, které zejí prázdnotou a bojují o přežití, stejně jako my. Našli jsme s tvůrčím týmem z Terénu, dramaturgem Viktorem Pantůčkem, filmaři Annou Babjárovou a Martinem Svobodníkem pro nás úplně nový formát takových soudobých filmových klipů – propojených hudbou, architekturou, aktuálním děním a příběhy. Výsledné filmy vypadají velmi zajímavě. Režiséři z nás všech udělali herce a pracovně si teď žertem říkáme Best Covid Orchestra“, s úsměvem vysvětluje dirigent a umělecký vedoucí BCO Pavel Šnajdr.

Seznam míst a skladeb:

PARALELNÍ SVĚTY V HOTELU BARCELÓ
hotel Barceló Brno Palace

Michal Wroblewski: herzmerz (2019)

LÁSKA Z PALÁCE

Palác Padowetz (bývalý hotel)

Mario Buzzi, Leo Fall: Operety (2014), (úpravy árií na objednávku BCO), Tomáš Krejčí - baryton

MEJLA A FRANK V PREZIDENTSKÉM APARTMÁ

hotel Cosmopolitan Bobycentrum

Josef Klíč: Plastic Meat (2021) (světová premiéra) 

PALA V PALACE

Grandezza Hotel Luxury Palace

Miroslav Tóth: Pozdravy trúfalým časom (2020), (na objednávku BCO), Milan Paľa - housle

FANTOM HOTELU CONTINENTAL

Hotel Continental

Zbyněk Vostřák: Kyvadlo času pro violoncello, 4 orchestrální skupiny a elektronické varhany (1967), Josef Klíč - violoncello

RYTMUS VELKOMĚSTA

Grandhotel Brno

Martin Burlas: Amnesia pro flétnu, tenor saxofon, trombon, tubu, syntetizér, bicí a smyčcový kvintet (2012)

VRAŽDA V HOTELU SANTON

Orea Hotel Santon Brno

Pavel Zlámal: Organizace (2019), (na objednávku BCO), Pavel Zlámal - saxofon 

Pojítkem a nedílnou součástí všech sedmi hotelových koncertů je cyklus unikátních, audiovizuálních objektů DO NOT DISTURB (DND) estetika, filozofa zvuku, multimediálního tvůrce a hotelového hosta Jozefa Cserese z roku 2021.

Realizační tým:

Anna Babjárová / Martin Svobodník – scénář, kamera, režie

Jiří Mottl / Jiří Klement – hudební a zvuková režie

Jonáš Garaj – světelný design

Jozef Fertal – osvětlovač
Jozef Cseres – objekty DND

Členové Brno Contemporary Orchestra, dirigent Pavel Šnajdr

Foto Jan Prokopius

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější