Brno Contemporary Orchestra představí společný projekt s Cirkusem LeGrando

Brno Contemporary Orchestra představí společný projekt s Cirkusem LeGrando

Brněnský hudební soubor Brno Contemporary Orchestra uvede spolu s Cirkusem LeGrando díla Erwina Schulhoffa a Mauricia Kagela. Představení v režii Matěje Sýkory diriguje Pavel Šnajdr.

„Mauricio Kagel, jedna z vůdčích osobností euroamerické hudební avantgardy v roce 1977 napsal kompozici Varieté, která je na první pohled obyčejnou varietní skladbou, inspirovanou latinskoamerickými rytmy a tanci. Přesto v sobě nese svůdnou pachuť určité banální trapnosti, jež je však povýšena na autonomní sdělení. Die Wolkenpumpe pražského skladatele Erwina Schulhoffa je pak jedním z mála dokladů vlivu dadaismu na tuzemské hudební prostředí. Erwin Schulhoff byl členem stuttgartské skupiny kolem Otto Dixe. Nonsens, dada a neodada jsou tak náplní obou částí koncertu, jehož nedílnou součástí je též vystoupení artistů, žonglerů a cirkusáků z Cirkus LeGrando v jehož prostorách, tedy v tělocvičně, se koncert uskuteční,“ vysvětluje dramaturg BCO Viktor Pantůček.

Cirkus LeGrando patří pod lužánecké pracoviště Legato. Zaměřuje se především na realizaci cirkusových kroužků pro děti a dospělé, cirkusové příměstské a letní tábory. Cirkus LeGrando je součástí tzv. nového cirkusu, založeného pouze na výkonech artistů, pravidelně spolupracuje se světovými cirkusovými soubory.

Principál cirkusu LeGrando Marek Jovan Jovanovski vystudoval obor Dramatická výchova na JAMU, v Lužánkách začal působit těsně po studiích jako vedoucí nízkoprahového klubu a divadelního souboru. Později našel skupinu lidí s podobnými zájmy o divadlo a pouliční umění a rozhodl se založit cirkus. „Po pravdě je pro nás projekt spolupráce s BCO velikým otazníkem, máme za sebou spolupráci s kapelou Japka na představení „Další prosím“, několik představení, ke kterým nám na míru skládal hudbu Mario Buzzi, ale s orchestrem jsme ještě nikdy nespolupracovali. V repertoáru cirkusu LeGrando jsou artisté na zemi i ve vzduchu, jednokolkaři, žongléři se vším možným, klauni, chůdaři, eqilibristé i kouzelníci. Jak se nám tyto dovednosti podaří sladit se skladbou Varieté ukáže až spolupráce s BCO pod režijním vedením Matěje Sýkory. Co je jasné už teď je, že se na to všichni těšíme, a že půjde o jedinečný zážitek,“ dodává Jovanovski

Matěj Sýkora vystudoval obor scénografie na JAMU. S BCO poprvé spolupracoval v roce 2017 jako autor scény k Bergiáně - open air projektu realizovaného na různých místech Moravského náměstí v Brně. Jednalo se o tři opery a jednu sborovou skladbu jednoho z nejzajímavějších pojánačkovských skladatelů Josefa Berga. Sýkora se věnuje především vlastním autorským projektům mj. také site-specific, dále spolupracuje jako výtvarník scény a kostýmů v divadlech: Švandovo divadlo, HaDivadlo, Divadlo D’Epog, Divadlo D21, Divadlo Polárka nebo Divadlo Líšeň

Představení je ohlášeno na 29. ledna 2019 od 19:30 v prostorách Legato – pracoviště SVČ Lužánky, Stamicova 7 Brno.

PROGRAM:
Erwin Schulhoff: Die Wolkenpumpe - dadaistický cyklus na text Hanse Arpa
Mauricio Kagel: Varieté
Cirkus LeGrando, principál Jovan Jovanovski
režie Matěj Sýkora
BCO dirigent Pavel Šnajdr

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější