Brno Contemporary Orchestra představí společný projekt s Cirkusem LeGrando

Brno Contemporary Orchestra představí společný projekt s Cirkusem LeGrando

Brněnský hudební soubor Brno Contemporary Orchestra uvede spolu s Cirkusem LeGrando díla Erwina Schulhoffa a Mauricia Kagela. Představení v režii Matěje Sýkory diriguje Pavel Šnajdr.

„Mauricio Kagel, jedna z vůdčích osobností euroamerické hudební avantgardy v roce 1977 napsal kompozici Varieté, která je na první pohled obyčejnou varietní skladbou, inspirovanou latinskoamerickými rytmy a tanci. Přesto v sobě nese svůdnou pachuť určité banální trapnosti, jež je však povýšena na autonomní sdělení. Die Wolkenpumpe pražského skladatele Erwina Schulhoffa je pak jedním z mála dokladů vlivu dadaismu na tuzemské hudební prostředí. Erwin Schulhoff byl členem stuttgartské skupiny kolem Otto Dixe. Nonsens, dada a neodada jsou tak náplní obou částí koncertu, jehož nedílnou součástí je též vystoupení artistů, žonglerů a cirkusáků z Cirkus LeGrando v jehož prostorách, tedy v tělocvičně, se koncert uskuteční,“ vysvětluje dramaturg BCO Viktor Pantůček.

Cirkus LeGrando patří pod lužánecké pracoviště Legato. Zaměřuje se především na realizaci cirkusových kroužků pro děti a dospělé, cirkusové příměstské a letní tábory. Cirkus LeGrando je součástí tzv. nového cirkusu, založeného pouze na výkonech artistů, pravidelně spolupracuje se světovými cirkusovými soubory.

Principál cirkusu LeGrando Marek Jovan Jovanovski vystudoval obor Dramatická výchova na JAMU, v Lužánkách začal působit těsně po studiích jako vedoucí nízkoprahového klubu a divadelního souboru. Později našel skupinu lidí s podobnými zájmy o divadlo a pouliční umění a rozhodl se založit cirkus. „Po pravdě je pro nás projekt spolupráce s BCO velikým otazníkem, máme za sebou spolupráci s kapelou Japka na představení „Další prosím“, několik představení, ke kterým nám na míru skládal hudbu Mario Buzzi, ale s orchestrem jsme ještě nikdy nespolupracovali. V repertoáru cirkusu LeGrando jsou artisté na zemi i ve vzduchu, jednokolkaři, žongléři se vším možným, klauni, chůdaři, eqilibristé i kouzelníci. Jak se nám tyto dovednosti podaří sladit se skladbou Varieté ukáže až spolupráce s BCO pod režijním vedením Matěje Sýkory. Co je jasné už teď je, že se na to všichni těšíme, a že půjde o jedinečný zážitek,“ dodává Jovanovski

Matěj Sýkora vystudoval obor scénografie na JAMU. S BCO poprvé spolupracoval v roce 2017 jako autor scény k Bergiáně - open air projektu realizovaného na různých místech Moravského náměstí v Brně. Jednalo se o tři opery a jednu sborovou skladbu jednoho z nejzajímavějších pojánačkovských skladatelů Josefa Berga. Sýkora se věnuje především vlastním autorským projektům mj. také site-specific, dále spolupracuje jako výtvarník scény a kostýmů v divadlech: Švandovo divadlo, HaDivadlo, Divadlo D’Epog, Divadlo D21, Divadlo Polárka nebo Divadlo Líšeň

Představení je ohlášeno na 29. ledna 2019 od 19:30 v prostorách Legato – pracoviště SVČ Lužánky, Stamicova 7 Brno.

PROGRAM:
Erwin Schulhoff: Die Wolkenpumpe - dadaistický cyklus na text Hanse Arpa
Mauricio Kagel: Varieté
Cirkus LeGrando, principál Jovan Jovanovski
režie Matěj Sýkora
BCO dirigent Pavel Šnajdr

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější