Brno Contemporary Orchestra představí společný projekt s Cirkusem LeGrando

Brno Contemporary Orchestra představí společný projekt s Cirkusem LeGrando

Brněnský hudební soubor Brno Contemporary Orchestra uvede spolu s Cirkusem LeGrando díla Erwina Schulhoffa a Mauricia Kagela. Představení v režii Matěje Sýkory diriguje Pavel Šnajdr.

„Mauricio Kagel, jedna z vůdčích osobností euroamerické hudební avantgardy v roce 1977 napsal kompozici Varieté, která je na první pohled obyčejnou varietní skladbou, inspirovanou latinskoamerickými rytmy a tanci. Přesto v sobě nese svůdnou pachuť určité banální trapnosti, jež je však povýšena na autonomní sdělení. Die Wolkenpumpe pražského skladatele Erwina Schulhoffa je pak jedním z mála dokladů vlivu dadaismu na tuzemské hudební prostředí. Erwin Schulhoff byl členem stuttgartské skupiny kolem Otto Dixe. Nonsens, dada a neodada jsou tak náplní obou částí koncertu, jehož nedílnou součástí je též vystoupení artistů, žonglerů a cirkusáků z Cirkus LeGrando v jehož prostorách, tedy v tělocvičně, se koncert uskuteční,“ vysvětluje dramaturg BCO Viktor Pantůček.

Cirkus LeGrando patří pod lužánecké pracoviště Legato. Zaměřuje se především na realizaci cirkusových kroužků pro děti a dospělé, cirkusové příměstské a letní tábory. Cirkus LeGrando je součástí tzv. nového cirkusu, založeného pouze na výkonech artistů, pravidelně spolupracuje se světovými cirkusovými soubory.

Principál cirkusu LeGrando Marek Jovan Jovanovski vystudoval obor Dramatická výchova na JAMU, v Lužánkách začal působit těsně po studiích jako vedoucí nízkoprahového klubu a divadelního souboru. Později našel skupinu lidí s podobnými zájmy o divadlo a pouliční umění a rozhodl se založit cirkus. „Po pravdě je pro nás projekt spolupráce s BCO velikým otazníkem, máme za sebou spolupráci s kapelou Japka na představení „Další prosím“, několik představení, ke kterým nám na míru skládal hudbu Mario Buzzi, ale s orchestrem jsme ještě nikdy nespolupracovali. V repertoáru cirkusu LeGrando jsou artisté na zemi i ve vzduchu, jednokolkaři, žongléři se vším možným, klauni, chůdaři, eqilibristé i kouzelníci. Jak se nám tyto dovednosti podaří sladit se skladbou Varieté ukáže až spolupráce s BCO pod režijním vedením Matěje Sýkory. Co je jasné už teď je, že se na to všichni těšíme, a že půjde o jedinečný zážitek,“ dodává Jovanovski

Matěj Sýkora vystudoval obor scénografie na JAMU. S BCO poprvé spolupracoval v roce 2017 jako autor scény k Bergiáně - open air projektu realizovaného na různých místech Moravského náměstí v Brně. Jednalo se o tři opery a jednu sborovou skladbu jednoho z nejzajímavějších pojánačkovských skladatelů Josefa Berga. Sýkora se věnuje především vlastním autorským projektům mj. také site-specific, dále spolupracuje jako výtvarník scény a kostýmů v divadlech: Švandovo divadlo, HaDivadlo, Divadlo D’Epog, Divadlo D21, Divadlo Polárka nebo Divadlo Líšeň

Představení je ohlášeno na 29. ledna 2019 od 19:30 v prostorách Legato – pracoviště SVČ Lužánky, Stamicova 7 Brno.

PROGRAM:
Erwin Schulhoff: Die Wolkenpumpe - dadaistický cyklus na text Hanse Arpa
Mauricio Kagel: Varieté
Cirkus LeGrando, principál Jovan Jovanovski
režie Matěj Sýkora
BCO dirigent Pavel Šnajdr

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

První letošní koncert souboru Brno Contemporary Orchestra z cyklu Auskultace nesl název Gastro s podtitulem Večeře pro Magdalenu Dobromilu Rettigovou (1785–1845). Orchestr v neděli 2. února provedl v jídelně Masarykova studentského domova dvě kompozice, resp. performance a happening Ondřeje Adámka (*1979), který se ujal také taktovky. Pro diváky tak nastala ne zcela obvyklá situace, kdy se do čela orchestru nepostavil dirigent Pavel Šnajdr.  více

Čtvrtý koncert v rámci abonomá Filharmonie doma, s podtitulem Metamorfózy, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese dílům Josepha Haydna, Antonína Rejchy a Richarda Strausse. Jako sólista se v Klavírním koncertu druhého jmenovaného skladatele měl původně představit klavírista Ivan Ilić, ze zdravotních důvodů však koncert odřekl. Zástupu se pohotově ujal Jan Bartoš a diváci si tak mohli ve čtvrtek 30. ledna v Besedním domě vyslechnout původní program.  více

Nový autorský titul od víkendu nabízí na velké scéně Městské divadlo Brno. Jedná se o hudební Pohádku o živé vodě a je pod ní podepsaný autor libreta a režisér či zdejší principál Stanislav Moša, který už dlouhá léta tvoří v tandemu s hudebním skladatelem Zdenkem Mertou. Nyní se jedná o jejich už desátou autorskou spolupráci, při níž se znovu vrátili k pohádkovému žánru (jejich první pohádkou byla Zahradu divů v roce 2004). Výsledkem je výpravný titul, který myslí na malé i odrostlé diváky.  více

Už druhý letošní program pořádaný Filharmonií Brno oslavil jubileum významného skladatele. Zatímco Novoroční koncert byl věnován Johannu Straussovi mladšímu, koncert konaný 16. ledna v Janáčkově divadle připomněl nadcházející výročí Maurice Ravela (1875–1937), od jehož narození uplyne 7. března 150 let. Při koncertu složeném čistě z Ravelových děl se do čela Filharmonie Brno po delší době postavil její šéfdirigent Dennis Russell Davies. Během čtvrtečního večera zazněly mimo jiné oba Ravelovy klavírní koncerty, při kterých se za klavír posadil francouzský klavírista Alexandre Tharaudvíce

První letošní koncert abonentní řady Filharmonie doma, který se odehrál 10. ledna v Besedním domě, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou Tomáše Netopila Wolfgangu Amadeu Mozartovi. Kromě jeho děl ale zazněla také krátká kompozice Justė Janulytė, která diváky na krátkou chvíli přenesla z klasicismu do 21. století. V první polovině večera se k orchestru přidala dvojice sólistů ve složení Fedor Rudin (housle) a Pavel Nikl (viola).  více

Nejčtenější