Brno Contemporary Orchestra: Requiem za Ernsta Wiesnera

Brno Contemporary Orchestra: Requiem za Ernsta Wiesnera

V rámci své deváté koncertní sezony připravuje Brno Contemporary Orchestra koncert ke 130. výročí od narození architekta Ernsta Wiesnera. Koncert pod vedením Pavla Šnajdra proběhne v brněnském krematoriu. BCO doprovodí vokální soubor Ensemble Frizzante a pianistka Nikol Bóková.

21. ledna 2020 uplynulo 130 let od narození architekta Ernsta Wiesnera, který se významně podepsal na tváři moderního Brna. Jednou z jeho nejvýznamnějších realizací je budova brněnského krematoria, kde koncert k jeho poctě proběhne. Čtvrtý koncert sezony souboru Brno Contemporary Orchestra nese název Po popukání pokání, aneb cesta do země zaslíbené. „Koncertem, který není liturgický, ale duchovní, který nezazní v sakrálním, ale pietním prostoru, bychom rádi navázali na představu Ernsta Wiesnera a alespoň symbolicky vztyčili „komín“ propojující tento svět se světem, který nás přežívá a dalece přesahuje. Koncert v krematoriu může být chápán, jako rozloučení s Ernstem Wiesnerem, jako určité requiem za zbytečné oběti brutálních válek a vraždění, jak je geniálně vyjádřil Ladislav Fuchs ve svém Spalovači mrtvol, ale též připomínkou naší smrtelnosti a nesmrtelnosti, neboť každý člověk je jedinečný a zanechává otisk, který je nesmazatelný. Především se však jedná o koncert, na kterém zazní jedinečná hudba“, vysvětluje Viktor Pantůček, dramaturg BCO.

Brno Contemporary Orchestra vystoupí spolu s klavíristkou Nikol Bókovou a vokálním souborem Ensemble Frizzante pod taktovkou Pavla Šnajdra. Koncert je ohlášený na 9. února 2020 od 19:30 v brněnském krematoriu.

PROGRAM:
Salvatore Sciarrino: Introduzione All’Oscuro
Pavel Zemek Novák: Symfonie č. 3 (Medjugorie) pro klavír a 10 smyčcových nástrojů
Witold Lutoslawski: Chain I.
Krzysztof Penderecki: Canticum canticorum (sbor a komorní orchestr)
NIKOL BÓKOVÁ– klavír
ENSEMBLE FRIZZANTE – vokální soubor
BCO – dirigent PAVEL ŠNAJDR

Pavel Šnajdr/ foto FB souboru 

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější