Brno kulturní odeslalo nominace do dozorčích rad. Rozhodne Rada města Brna

Brno kulturní odeslalo nominace do dozorčích rad. Rozhodne Rada města Brna

Vedení města Brna již obdrželo nominace do dozorčích rad kulturních příspěvkových organizací, tedy největších brněnských divadel a Filharmonie Brno.

Brno kulturní je jednou z organizací, která navrhuje Radě města Brna členy a členky dozorčích rad kulturních příspěvkových organizací města.Volby, které předcházely nominacím byly veřejné a vícekolové. V prvním kole mohli lidé posílat své nominace prostřednictvím online formuláře nebo e-mailu. V kole druhém se sešli zástupkyně Brna kulturního a několik nezávislých odborníků a odbornic, kteří z navržených jmen vybrali jednotlivé kandidáty.

Do Rady Národního divadla je nominován David Lobpreis, který je kulturním manažerem působícím v současnosti na JAMU a Masarykově univerzitě, v minulosti vedl kulturní projekty také ve Znojmě. Dále René Adámek, bývalý ekonomický náměstek NdB, který upozornil na špatné hospodaření bývalého ředitele divadla Daniela Dvořáka. Do Městského divadla získal nominaci bývalý umělecký šéfa činohry Národního divadla v Praze Michal Dočekal. Do CEDu pak umělecký šéf Divadla Na zábradlí Petr Štědroň, který v minulosti působil v brněnské Redutě. Dále akademik a dramaturg Slováckého divadla v Uherském hradišti Libor Vodička. Do Filharmonie Brno pak ekonomický náměstek České filharmonie Ondřeje H. Matyáše.

Do dozorčích rad nominují členy a členky politické strany, Masarykova univerzita, JAMU a za nezřizované subjekty Brno kulturní. Veškeré nominace bude posuzovat Rada města Brna, která jmenuje dozorčí rady jednotlivých institucí. Rady budou mít 6 členů/členek, čtyřleté funkční období a účast v nich je finančně hodnocena v řádu tisícikorun za rok. V minulosti fungovala dozorčí rada pouze u Národního divadla Brno a Městského divadla Brno.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Moravskou národní operu Její pastorkyňa Leoše Janáčka (1854–1928) přivezlo do Brna na festival Janáček Brno 2024 Moravské divadlo Olomouc v koprodukci s Janáčkovou operou NdB. Inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou se titul rozhodl uvést pod názvem Jenůfa, pod kterým se uvádí v zahraničí. Ve středu 20. listopadu, pět dní po své premiéře v Olomouci, mohli také diváci v Mahenově divadle shlédnout nejnovější tuzemské uchopení nejhranější Janáčkovy opery. Hudebního nastudování výrazně upravené původní verze z roku 1904 se zhostila dirigentka Anna Novotná Pešková, a v hlavních rolích se představili Barbora Perná (Jenůfa), Eliška Gattringerová (Kostelnička), Josef Moravec (Laca Klemeň) a Raman Hasymau (Števa Buryja).  více

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Nejčtenější