Cabaret v Divadle na Orlí

23. leden 2019, 2:00

Cabaret v Divadle na Orlí

Studenti muzikálového herectví JAMU uvedou muzikál Cabaret a to hned ve dvou premiérách. Inscenace v režii Martina Vokouna má dvě alternace hlavní ženské role Sally Bowlesové.

Cabaret je dílem skladatele Johna Kandera, autora písňových textů Freda Ebba a libretisty Joea Masteroffa. Muzikál spatřil světlo světa v roce 1966 v newyorském Broadhurst Theater a měl velký úspěch. Tehdejší představení v režii Harolda Prince získalo sedm cen Tony, včetně nejlepšího muzikálu, zůstalo na repertoáru tři roky a dočkalo se přes 1160 repríz. Později vznikla filmová verze režiséra a choreografa Boba Fosseho s Lizou Minnelli, Joelem Greyem a Michaelem Yorkem v hlavních rolích. Film získal osm Oscarů.

Režisér Martin Vokoun vnímá Cabaret jako jistou paralelu k aktuálnímu politicko-sociálnímu dění. „Děj by ani nevyzněl, kdybychom ho z dobového kontextu přesadili do současnosti. Nárůst extremistických stran a hnutí (ať už nalevo či napravo) je v dnešní Evropě velkou hrozbou a je to jedním z důvodů, proč jsme tento titul vybrali. Diváci si onu silnou paralelu s dnešním děním v Evropě najdou i bez násilné aktualizace,“ dodal režisér.

Divadelní výprava k inscenaci Cabaret, která se odehrává v prostředí berlínského Kit Kat Klubu, vznikla ve spolupráci s Městským divadlem Brno, Divadlem Barka a Střední školou stavebních řemesel Brno Bosonohy. O nastudování hudebních čísel se postaral Karel Albrecht, který vycházel z původní verze muzikálu. V hlavní roli se vystřídají Kristina Jurková a Kristina Kubačková.

Dvě premiéry proběhnou 24. a 25. ledna vždy v 19:00 v Divadle na Orlí. 

Vokouna na vybraném titulu ponejvíce zaujaly tři výrazné motivy. Vedle konstatované politicko-sociální aktuálnosti rezonující s dnešní dobou, to byly zejména vztahy či přímo láska dvou lidí, kterou ovlivňuje doba a okolnosti. „Třetím pro mne nesmírně přitažlivým motivem pro mne bylo samo prostředí kabaretního divadla a ono slavné show must go one,“ doplnil Vokoun. Vše podle něj výstižně shrnuje věta, kterou si mladí divadelníci zvolili jako motto své inscenace: „Byl jednou jeden Kabaret s jedním Kabaretiérem, a bylo jednou jedno město zvané Berlín v zemi zvané Německo, a byl konec světa…A já tančil se Sally Bowlesovou, zatímco kolem se řítily dějiny."

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější