Čarodějky z Eastwicku se vrací na scénu Městského divadla Brno

30. září 2024, 1:00

Čarodějky z Eastwicku se vrací na scénu Městského divadla Brno

Začátkem října uběhne 20 let od otevření Hudební scény MdB. Brněnská muzikálová scéna se již natrvalo zapsala do (nejen) české divadelní mapy a na seznam premiér zde uvedených každý rok přibývají nové inscenace, ať už se jedná o premiéry původních titulů, nebo uvádění klasických muzikálů. V souvislosti s oslavami tohoto výročí se vedení divadla rozhodlo vrátit k muzikálu Čarodějky z Eastwicku, který měl premiéru v roce 2007 a dočkal se téměř 150 repríz.

Film režiséra George Millera byl na seznamu, z něhož se rozhodl nejvýznamnější muzikálový producent Cameron Mackintosh vybrat vhodnou látku po svůj další muzikálový titul. Oslovil autorskou dvojici, textaře a libretistu Johna Dempseyho a hudebního skladatele Danu P. Rowea, aby si z nabídky titulů vybrali, a k producentově spokojenosti i autorům padl do oka právě titul Čarodějky z Eastwicku. Ten se tak zařadil na seznam Mackintoshových producentských úspěchů, na němž jsou např. Les Misérables (Bídníci), Kočky, Fantom opery, Miss Saigon, Mary Poppins či Hamilton.

A tak měl 18. července roku 2000 v londýnském Drury Lane Theatre premiéru nový muzikál, který zde zaznamenal na 500 repríz a získal i pět nominací ne Cenu Laurence Oliviera. Muzikálová adaptace Čarodějek z Eastwicku tedy pochází z filmového scénáře a rozvíjí příběh tří na začátku osamělých žen, které si díky svým nadpozemským silám přivolají tajemného Darryla Van Horna, jenž svou ďábelskou nekonformností otřese základy malého města doslova až od základů. Městské divadlo Brno bylo v roce 2007 teprve čtvrtým divadlem, kde se nový muzikál uváděl, a rázem se stal diváckým hitem. Inscenace z roku 2007 přinesla Cenu Thálie pro Petra Štěpána a nominaci získala Jitka Čvančarová za roli Sukie. Mezi širšími nominacemi tohoto ročníku byli i Martin Havelka alternující ústřední mužskou postavu a Lenka Bartolšicová za roli Felicie. Diváci byli Čarodějkami ohromeni i proto, že zde ještě novotou vonící Hudební scéna naplno ukázala, co všechno je v jejích technologických možnostech. Když se tři hrdinky poprvé vznesly nad jeviště, nejednomu divákovi se nadšením tajil dech. Bazén se skutečnou vodou, violoncello hrající zcela samo a další dechberoucí triky jsou nedílnou součástí tohoto muzikálu, který je ovšem vedle mnohdy až kouzelnických prvků založen především na silném příběhu a hudbě plné nezapomenutelných melodií.

Návrat této inscenace v souvislosti s oslavami 20. výročí Hudební scény je tak dárkem pro publikum i pro interprety. V režii Stanislava Moši se budou Čarodějky z Eastwicku znovu hrát v překladu Jiřího Joska, v choreografii Igora Barberiće, kostýmech Andrey Kučerové a scéně Jaroslava Milfajta. O hudební nastudování se tentokrát podělí dirigenti Dan Kalousek s Emou Javorovou. V roli Darryla Van Horna se diváci znovu mohou těšit na Petra Gazdíka nebo Petra Štěpána, roli Sukie s Radkou Coufalovou nově nastuduje Andrea Zelová, o roli Alexandry se podělí Ivana Vaňková se Svetlanou Janotovou a postavu Jane s Johanou Gazdíkovou bude hrát Tereza Navrátilová. V roli Felicie se vrátí Lenka Bartolšicová a přidají se k ní Lucie Bergerová nebo Viktória Matušovová, jejím manželem Clydem zůstanou Milan Němec nebo Igor Ondříček. Ke zcela novému obsazení muselo logicky dojít v případě mladého mileneckého páru, Michaela a Jennifer si zahrají Libor Matouš nebo Rastislav Širila nebo Jakub Mauer a Kristýna Daňhelová nebo Dagmar Křížová. U role Holčičky pokračujeme ve využívání talentovaných dětských herců vzešlých z Muzikálové školy, a tak se diváci mohou těšit na Karolínu Čtveráčkovou nebo Marii Juráčkovou. Pozorný divák najde i v početné company jména, která se do obsazení této muzikálové komedie vrátí po sedmnácti letech. Čarodějky z Eastwicku slibují být událostí nové, již 80. sezóny Městského divadla Brno. Slavnostní premiéry proběhnou na Hudební scéně 12. a 13. října 2024.

Foto archiv MdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější