Choirchestra a Ars Brunensis zazpívají Brevis oratione pro defunctis v české premiéře

Choirchestra a Ars Brunensis zazpívají Brevis oratione pro defunctis v české premiéře

Pěvecké sbory Choirchestra a Ars Brunensis uvedou v kostele sv. Tomáše apoštola v Brně českou premiéru díla Brevis oratione pro defunctis (Pět krátkých modliteb pro zesnulé) od současného slovenského skladatele Ľuboše Bernátha. Skladatel Ľuboš Bernáth přislíbil svoji osobní účast.

Brevis oratione pro defunctis zazní v podání pěveckých sborů Choirchestra a Ars Brunensis za doprovodu varhan a smyčcového kvarteta složeného z předních hráčů brněnské filharmonie. Autor skladbou vyjadřuje intimitu lidských vztahů, i vnitřních myšlenek a emocí člověka, který v průběhu života čelí různým zážitkům – pozitivním i negativním, a ty formují jeho zkušenost a osobnost. Tento instrumentální počin posouvá skladbu za hranice našeho světa a posluchače provází na cestě intimity, kontemplace a vnitřních zážitků. Na koncertě dále budou uvedeny duchovní skladby od klasických i současných skladatelů. V rámci koncertu jsou na programu také písně od G. Dysona, E. Whitacra či M. Schneider-Trnavského. Sbormistry jsou Eduard Kostelník a Jiří Lang. Na varhany zahraje Jiří Lang a smyčcový kvartet vystoupí ve složení Jan Rybka, Jiří Víšek, Lukáš Svoboda a Petr Pšenica. Koncert je ohlášený na středu 6. listopadu 2024 od 20:00 v kostele sv. Tomáše apoštola v Brně.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Nejčtenější