Cirkus Cermaque křtí album

Nová sólová deska Jakuba Čermáka je zároveň deskou jeho široké (nejen) hudební rodiny. Pro celé album je určující, že nahrávka vznikala v přelomovém období – Jakubovi a jeho dvornímu klarinetistovi Kaiovi Machovi se během natáčení narodily dcery Agáta a Johanka (na desku se je podařilo také zaznamenat a „účinkují“ v skladbě Antoníne). Posun do nové životní etapy je jedním z hlavních témat alba, které se od někdejších tuláckých výkřiků dobírá k intimnějším zpovědím, hledání základních hodnot a kritické, ale zároveň smířlivé a láskyplné reflexi současné středoevropské reality.

Kromě členů obnoveného projektu Cirkus Cermaque na desce hostují muzikantské špičky z řad Jakubových přátel – členové kapely Zrní, M. E. Kyšperský ze skupiny Květy, akordeonistka a skladatelka Lucie Vítková, kytarista Rémy Reber, zpěvačky Raisa BasinhoIamme Candlewick či hráč na elektrické bicí Jarda Noga.

Křehké a působivé aranže umocňuje i - oproti předchozím albům – modernější zvukové pojetí desky, které vznikalo ve zvukařské spolupráci s bratry Martinem a Tomášem Havleny v libereckém studiu Resound. O mastering desky se postaral Ondřej Ježek ze studia Jámor.

Brněnský křest aktuální šesté desky „Rodinné album“ (Indies Scope) proběhne v Kabinetu múz zítra, 14. května od 20 hod. Jako host vystoupí kapela Květy.

Jan Čermák (Cermaque), foto Honza Průša

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Nic víc se jmenuje nové album písničkáře a karikaturisty Miroslava Kemela, které právě vychází.  více

U příležitosti vydání alba Moveable Feasts připravila Lesní zvěř pro brněnské publikum speciální koncert.  více


Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Moravskou národní operu Její pastorkyňa Leoše Janáčka (1854–1928) přivezlo do Brna na festival Janáček Brno 2024 Moravské divadlo Olomouc v koprodukci s Janáčkovou operou NdB. Inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou se titul rozhodl uvést pod názvem Jenůfa, pod kterým se uvádí v zahraničí. Ve středu 20. listopadu, pět dní po své premiéře v Olomouci, mohli také diváci v Mahenově divadle shlédnout nejnovější tuzemské uchopení nejhranější Janáčkovy opery. Hudebního nastudování výrazně upravené původní verze z roku 1904 se zhostila dirigentka Anna Novotná Pešková, a v hlavních rolích se představili Barbora Perná (Jenůfa), Eliška Gattringerová (Kostelnička), Josef Moravec (Laca Klemeň) a Raman Hasymau (Števa Buryja).  více

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Nejčtenější