Cotatcha Orchestra konečně oslaví 100 let jazzových velikánů

17. červenec 2020, 1:00

Cotatcha Orchestra konečně oslaví 100 let jazzových velikánů

Cotatcha Orchestra slaví 100 let od narození dnes již jazzových legend, které výrazně ovlivnily dějiny tohoto žánru. Oslavenci jsou bebopová ikona Charlie Parker, legendární trumpetista Clark Terry, dvojnásobná držitelka Grammy zpěvačka Peggy Lee, průkopník lichých rytmů v jazzové hudbě Dave Brubecka kapelník věhlasného Modern Jazz Quartet John Lewis. Jako host vystoupí katalánská zpěvačka Mar Vilaseca, která už s tělesem absolvovala vánoční koncert v loňském roce. Koncert se nyní dočkal náhradního termínu.

Cotatcha Orchestra je profesionální big band pod vedením Jiřího Kotači zaměřující se na vlastní projekty. Kapela je složená z předních hráčů nejmladší generace, ale také z již etablovaných hráčů české scény a také několika slovenských a rakouských jazzmanů. Jejich blížící se koncert měl proběhnout již na jaře, nyní je přesunut na srpen. Cotatcha Orchestra provede skladby v aranžích Martina Konvička a Augustina Bernarda a o průvodní slovo se postará Jan Dalecký. Koncert je ohlášený na 5. srpna 2020 od 20:00 v Divadle Husa na provázku.

Hostem večera bude Mar Vilaseca. Španělská zpěvačka, která je přes svůj mladý věk již etablovanou zpěvačkou nejen na katalánské a španělské jazzové scéně. Má na svém kontě stovky koncertů po celém světě. Tato talentovaná charismatická zpěvačka z Barcelony ovládá disciplínu zvanou scat a své publikum umí také učarovat svým hlasem. V současné době studuje jazzový zpěv na Esmuc University v Barceloně. Svoji první kapelu založila v roce 2016 a vybrala si do ní spoluhráče, kteří reprezentují špičku jazzové barcelónské scény. Ve stejném čase Mar začala spolupracovat s muzikanty z New Yorku, Chicaga a Los Angeles, mezi které patří Taber Gable, Julius Rodriguez, Wayne Tucker, Chris Lewis, Jonathan Barber a Steven Feifke. S těmito hráči má za sebou mnohá vystoupení na festivalech doma ve Španělsku i po celém světě (Čína, Kolumbie, USA, Portugalsko). 

 

Foto archiv CO

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Ačkoliv je Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno věnován především klasice, dramaturgie se nebojí přimíchat do programu například jazzové nebo folklórní koncerty. Právě lidovému umění bylo v neděli 10. listopadu v 15 hodin věnováno pásmo Opojen písní, jehož scénáře a režie se ujala Magdalena Múčková. V podání sboru Netáta ze Strání, jehož vedoucí je Marie Múčková, zpěvačky Kateřiny Gorčíkové z Březové a lidové hudby Matóše z Lopeníka zazněly lidové písně, které zaplnily prostor divadelního sálu brněnské Reduty. Tento komorní hudební pořad akcentoval především obec Březová (Brezová), kterou několikrát sám Leoš Janáček (1854–1928) navštívil a jíž věnoval esej Březovská píseň (1899). Čtení z této eseje procházelo v podání Vladimíra Doskočila celým programem a velmi povedeně tak pásmo propojilo přímo s osobností Leoše Janáčka.  více

Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno nabídl v sobotu také koncert Brno Contemporary Orchestra. Pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra zazněl program z děl čtveřice skladatelů, kteří jsou velkou mírou spjati s Brnem. V divadle Reduta zazněly kompozice Miloslava Ištvana, Aloise Piňose, Josefa Berga a Petra Kofroně.  více

Nejčtenější