Cotatcha Orchestra oslaví 120 let od narození Counta Basieho se Swing Wings

Cotatcha Orchestra oslaví 120 let od narození Counta Basieho se Swing Wings

Výročí 120 let od narození ikonického klavíristy a kapelníka Counta Basieho oslaví big band Cotatcha Orchestra společně s brněnskou taneční školou Swing Wings koncertem v Cabaretu Des Péchés.

„Tento koncert nebude ledajaký. Hudba Basieho orchestru je totiž předlohou pro to, jak má vypadat ideálně swingující kapela. A proto budou hosty koncertu tanečníci ze Swing Wings, kteří v první části zatančí choreografie. Z druhé poloviny večera se stane tančírna přístupná všem účastníkům tohoto koncertu. Pro posluchačem kteří jsou swingovými tanci nepolíbení, je nachystána i lekce pro úplné začátečníky,“ říká kapelník Jiří Kotača. Společné vystoupení Cotatcha Orchestra – Count Basie 120 feat. Swing Wings se koná 19. května 2024 v 19:30 v prostorách brněnského Cabaretu Des Péchés.

Jiří Kotača založil mezinárodní sestavu hudebníků před deseti lety s vizí hrát neotřelou a originální bigbandovou hudbu. Kapela má na svém kontě nominaci na Cenu Anděl a spoustu různých projektů s tuzemskými i zahraničními umělci jako jsou Lenka Dusilová, Ilja Reijngoud, Géraldine Schnyder, Mirna Bogdanović nebo Daniel Caccia.

Swing Wings jsou brněnská taneční škola, která se zaměřuje na tance, které vznikaly v 20. až 40. letech minulého století v USA. Během deseti let, co škola Swing Wings oficiálně existuje na mapě swingového světa, zorganizovali stovky tančíren, desítky mezinárodních akcí a festivalů a vytvořili tak jedinečnou komunitu přátelských lidí. Lektoři školy jsou držiteli ocenění na mnoha mezinárodních festivalech jako je International Lindy Hop Championship, Balkan Lindy Hop Championship nebo Prague Swing Festival.

Foto Jakub Jíra

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější