Cotatcha Orchestra představí svůj nový projekt Bigbandová evoluce

17. červen 2016, 4:00

Cotatcha Orchestra představí svůj nový projekt Bigbandová evoluce

Brněnské hudební těleso Cotatcha Orchestra připravilo na konec června premiéru jazzového projektu Bigbandová evoluce. Těleso se soustředí na moderní bigbandový jazz i vlastní tvorbu. Koncertem provází jazzový historik Jan Dalecký.

Projekt brněnského progresivního orchestru Cotatcha Orchestra spočívá ve dvouhodinovém koncertním programu se vzdělávacím potenciálem. Začínající i pokročilé posluchače uvede do světa moderního jazzu 2. poloviny 20. století  jazzový historik a pedagog Jan Dalecký. Premiéra Bigbandové evoluce proběhne 23. června 2016 od 19:30 v Sálu Břetislava Bakaly.

Cotatcha Orchestra je jediným tuzemským big bandem, který se specializuje na tvorbu jednoho ze stěžejních orchestrů 2. poloviny 20. století (Thad Jones/Mel LewisOrchestra) a který se zároveň poctivě stará také o to, aby se jazz v bigbandovém podání vyvíjel dále i v České republice. Uslyšíte tedy rovněž autorské skladby. Pro big band komponuje zejména Vincenc Kummer, který účinkoval s jazzmany světového významu, jako je Dizzy Gillespie, Chet Baker, Maynard Ferguson či Mel Lewis. V orchestru dále najdete hráče, jako je Kamil Slezák, Radek Zapadlo, Radim Hanousek či Jan Přibil.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Bigbandová evoluce

23.6.2016, 19:30 / Sál Břetislava Bakaly

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější