Cotatcha Orchestra zve na barokní koledy i americké vánoční písně

14. prosinec 2021, 2:00
Cotatcha Orchestra zve na barokní koledy i americké vánoční písně

Brněnský bigband Cotatcha Orchestra uvede vánoční koncert s názvem Kapr na Provázku vol.II. V prostoru CO.LABS ve volné koncertní sérii s vánoční tématikou zazní eklektická směsice vánočních skladeb českého baroka i amerických koled.

„Kořeny vánoční hudby sahají hluboko do středověku, avšak v českých zemích bylo jedním z nejplodnějších období této původně liturgické hudby baroko. Nejznámějším a také nejaktivnějším českým skladatelem vánoční hudby byl Adam Michna z Otradovic, který je autorem snad nejslavnější české koledy Chtíc, aby spal. Bavila mě idea vzít tyto barokní písně a obléct je do bigbandového hávu. Program letošního koncertu bude propojovat svět českých a amerických koled,“ přibližuje akci kapelník Jiří Kotača. Vánoční koncert je ohlášený na 19. prosince 2021 od 19:00 v Co.labs (bývalý BuranTeatr).

Speciálním hostem programu bude zpěvačka Marta Kloučková. Kloučková je součástí známého projektu SKETY, vystupuje s Concept Art Orchestra nebo D.Y.K. a vede vlastní Marta Kloučková Quintet, který je tvořen špičkovými hudebníky - Davidem Dorůžkou, Vítem Křišťanem, Janem Fečem a Markem Urbánkem. Její debutové album Loving Season patří k nejlepším jazzovým počinům roku 2018. Kromě toho připravuje a moderuje pořad Sedmé nebe na ČRo Vltava.

„Název koncertu je možná trochu dadaistický, ale první ročník se odehrál v Divadle Husa na provázku, kde měl být i letos. Kvůli covidové situaci a s tím spojeným komplikacím jsme museli koncert přesunout jinam i změnit obsazení hosta. Těší nás, že pozvání přijala Marta, jedna z nejvýraznějších zpěvaček mladé generace,“ dodává Kotača.

Šestnáctičlenný Cotatcha Orchestra se pohybuje na scéně pod vedením Jiřího Kotači sedmým rokem. Sdružuje dvě generace českých jazzových muzikantů, přičemž většina jeho členů je spjata s brněnskou Katedrou jazzové interpretace JAMU. Cesta bigbandu vedla od převzatých kusů domácích i zahraničních autorů přes spolupráci s řadou umělců až k vlastnímu autorskému repertoáru. V loňském roce vydala big band debutové album Bigbandová elektronika / Bigband Electronics u amerického vydavatelství Parma Recordings, album bylo nominováno na Cenu Anděl a bylo zvoleno nejlepší jazzovou nahrávkou roku 2020 Českým rozhlasem Jazz.

Foto Jan Jonatan

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Ačkoliv je Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno věnován především klasice, dramaturgie se nebojí přimíchat do programu například jazzové nebo folklórní koncerty. Právě lidovému umění bylo v neděli 10. listopadu v 15 hodin věnováno pásmo Opojen písní, jehož scénáře a režie se ujala Magdalena Múčková. V podání sboru Netáta ze Strání, jehož vedoucí je Marie Múčková, zpěvačky Kateřiny Gorčíkové z Březové a lidové hudby Matóše z Lopeníka zazněly lidové písně, které zaplnily prostor divadelního sálu brněnské Reduty. Tento komorní hudební pořad akcentoval především obec Březová (Brezová), kterou několikrát sám Leoš Janáček (1854–1928) navštívil a jíž věnoval esej Březovská píseň (1899). Čtení z této eseje procházelo v podání Vladimíra Doskočila celým programem a velmi povedeně tak pásmo propojilo přímo s osobností Leoše Janáčka.  více

Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno nabídl v sobotu také koncert Brno Contemporary Orchestra. Pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra zazněl program z děl čtveřice skladatelů, kteří jsou velkou mírou spjati s Brnem. V divadle Reduta zazněly kompozice Miloslava Ištvana, Aloise Piňose, Josefa Berga a Petra Kofroně.  více

Nejčtenější