Cyklus staré hudby B. M. Willi

Cyklus staré hudby B. M. Willi

Ve čtvrtek začne jedenáctý ročník cyklu staré hudby Barbara Maria Willi uvádí. Na prvním koncertu v konventu Milosrdných bratří vystoupí Schola Gregoriana Pragensis.

Schola Gregoriana Pragensis s uměleckým vedoucím Davidem Ebenem a Barbara Maria Willi se společně ponoří do tajů vznešené liturgické symboliky. Z posvátných znamení vylíčených v díle teologa Romana Guardiniho byla vybrána silná pětice témat: brána, kadidlo, oltář, kalich a zvony. Tyto symboly budou zpřítomněny krátkými úryvky z Guardiniho knihy a především zpěvy, které se k danému tématu vztahují. Páteří koncertu je logicky gregoriánský chorál. K vokálním dílům se v zahajovacím programu připojí též instrumentální díla z 15. století v podání dramaturgyně cyklu.

Cyklus Barbara Maria Willi uvádí začíná ve čtvrtek 13. února v 19.30 hodin.

Program cyklu

čtvrtek 13. 2. 2014
Schola Gregoriana Pragensis / David Eben – umělecký vedoucí
Barbara Maria Willi – varhanní pozitiv
„Posvátná znamení – Pět symbolů v liturgii“

čtvrtek 13. 3. 2014
Anna Fusek – flétny
Barbara Maria Willi – cembalo
„Moderní baroko, barokní moderna"
G. Ph. Telemann, D. Bigaglia, L. Andriessen, P. Graham, I. Hurník

čtvrtek 24. 4. 2014
Peter Frisée – varhanní pozitiv
„Varhany na cestách aneb dobrodružství staré Evropy“
D. Zipoli, P. Martini, A. Poglietti

středa 8. 10. 2014
Brno Baroque / Zdeněk Svozil – umělecký vedoucí
„Lesk a stín slavných barokních děl“
G. Paisiello, J. S. Bach, F. X. Richter, A. Corelli, G. Ph. Händel

pondělí 17. 11. 2014
Mor Biron – fagot
Barbara Maria Willi – cembalo, varhanní pozitiv
„Fagotissimo“
G. Ph. Telemann, G. Tartini, A. Vivaldi, P. Martini

pondělí 8. 12. 2014
Musica Florea / Marek Štryncl – umělecký vedoucí
Irena Troupová – soprán
„Nádech světla“
Anonym z Moravského zemského muzea, J. J. Ryba, T. Albinoni, Ph. Montéclair

Schola Gregoriana Pragensis, foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Barbara Maria Willi je vynikající cembalistka, varhanice, pedagožka, podílí se na dramaturgii festivalu Concentus Moraviae, vytváří vlastní cyklus staré hudby. Mluvit by se s ní dalo o tolika věcech, že jsme si raději dvě základní témata vymezili hned na začátku. Zaprvé to byl jedenáctý ročník cyklu Barbara Maria Willi uvádí, jehož zahájení nás čeká příští týden, a druhým zásadním tématem bylo rozšíření Katedry varhanní a historické interpretace na JAMU.  více

Barbara Maria Willi uvádí... Schola Gregoriana Pragensis

13.2.2014, 19:30 / Konvent Milosrdných bratří

Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Nejčtenější