Czech Ensemble Baroque Choir v dalším streamu. Zazní zhudebněné duchovní texty napříč staletími

Czech Ensemble Baroque Choir v dalším streamu. Zazní zhudebněné duchovní texty napříč staletími

Další z koncertů cyklu Bacha na Mozarta! bude hledat paralely mezi autory převážně renesančními, barokními a těmi tvořícími ve 21. století. Na hudební pouť mezi staletími zve Czech Ensemble Baroque Choir do Blahoslavova domu, respektive opět do vašich obýváků.

Umělecký záběr Czech Ensemble Baroque Choir je velmi široký, dramaturgie březnového vokálního koncertu tak může hledat paralely mezi autory renesančními (nebo barokními) i autory tvořícími ve 21. století. Zazní mystický text Ave Generosa zhudebněný dvěma autory, které od sebe dělí skoro 1000 let. Koncert s názvem Paralely je ohlášený na 24. března 2021 od 19:30. Sledovat ho můžete na YT kanálu.

Obsazení a realizační tým:

soli: Markéta Böhmová, Romana Kružíková, Ondřej Holub, Pavla Radostová, Lucie Netušilová Karafiátová, Jiří M. Procházka a.j.

sbormistryně: Tereza Válková

varhanní pozitiv: Ondřej Múčka

Bach a Mozart: Luděk Randár a Radovan Král

záznam koncertu: Operachot

režie záznamu: Jakub Kořínek 

PROGRAM: Hildegarda von Bingen (1098-1179): Ave Generosa, Ola Gjeilo (*1978): Ave Generosa, Josquin Desprez (1440 – 1521): Ave Maria, Franz Biebl (1906 – 2001): Ave Maria, William Byrd (1543 – 1623): Ave verum corpus, Francis Poulanc (1899 – 1963): Ave verum corpus, Claudio Monteverdi (1567 – 1643): Cantate Domino, Arvo Pärt (*1935) Cantate Domino, Henry Purcell (1659 – 1695): Man that is born of a woman, Z. 27, Samuel Barber (1910 – 1981): Agnus Dei, Giovanni Pierluigi da Palestrina (1525 – 1594): Exsultate Deo, Karl Jenkins (*1944): Exsultate, jubilate

Foto Jana Šuplerová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější