Czech Ensemble Baroque: Cyklus Bacha na Mozarta! oslaví 10. výročí

Czech Ensemble Baroque: Cyklus Bacha na Mozarta! oslaví 10. výročí

Jubilejní 10. sezona koncertního cyklu Bacha na Mozarta! slibuje celkem 8 koncertů. Mezi hosty se představí Adam Plachetka, Philipp Mathmann, Krystian Adam, Tadeáš Hoza a další. Předprodej vstupenek a abonentek začíná 1. května.

Desátá sezona bude dle Czech Ensemble Baroque rozhodující pro udržení existence cyklu. „Když jsme před deseti lety přišli s nápadem vytvořit v Brně stabilní, přitažlivý a zároveň fundovaný cyklus staré hudby se sarkastickým názvem Bacha na Mozarta!, narazili jsme na řadu nevěřících Tomášů. Přesto dnes společně vstupujeme do jubilejní 10. sezóny a se svými posluchači si můžeme plnit hudební sny. Tedy doufáme v to,“ popisuje současnou situaci Roman Válek, dirigent a zakladatel souboru Czech Ensemble Baroque. Pomalu končící 9. sezona totiž pro soubor nebyla vůbec jednoduchá. Finanční situace je dokonce dohnala k uspořádání sbírky na Darujme.cz a se začátkem předprodeje 10. sezony Válek vzkazuje: „Zakoupením abonentky včas nám posluchači nejen vyjádří psychickou podporu, ale i finančně pomůžou v nelehkých časech. Oboje nyní potřebujeme jako sůl.

Pilotním skladatelem Czech Ensemble Baroque se po F. X. Richterovi stává F. I. Tůma, jehož umělecká pouť z Kostelce nad Orlicí do Vídně je prototypem umělecké i lidské kalvárie. Ukazuje, jak často nepřízeň osudu vyústila v harmonickou hudbu světové úrovně. Vrcholem sezony bude Haydnův Návrat Tobiáše do vlastiAdamem Plachetkou, Philippem Mathmannem a Krystianem Adamem. Změnou oproti předešlým ročníkům bude začátek koncertů od 19:00. Jubilejní sezona cyklu Bacha na Mozarta! bude probíhat od 11. září 2021 do 15. června 2022. Předprodej vstupenek a ročních abonentek začíná 1. května 2021 on-line nebo osobně v IC TO JE BRNO.

Program cyklu Bacha na Mozarta! 10. sezona (Změna programu vyhrazena)

TELEMANN: SOUDNÝ DEN

22. 9. | 19:00 | Katedrála na Petrově

Ph. Telemann: Der Tag des Gerichts

soli: T. Šelc, T. Hoza, R. Kružíková aj.

CAVALLI: REQUIEM

Cavalli: Missa pro defunctis, moteta

FLECHA: ENSALADAS

24. 11. | 19:00 | Katedrála na Petrově

Flecha: La Bomba, El Fuego, La Guerra, La Justa

VÁNOCE ČESKÝCH KANTORŮ

21. 12. | 19:00 | Besední dům

Pastorely a Vánoční mše kantorů jako Linek, Lokaj, Koutník či Kopřiva.

IL RITORNO DI TOBIA

10. 2. | 19:00 | Besední dům

Haydn: Il Ritorno di Tobia (Hob. XXI:1)

soli: A. Plachetka, P. Mathmann, K. Adam

LUX AETERNA – VOKÁLNÍ KONCERT

23. 3. | 19:00 | Katedrála na Petrově

Allegri: Miserere, Keckley, Victoria, Lobo, Ešenvalds, Annerio, Lux aeterna aj.

BACH VS. MOZART

12. 5. | 19:00 | Katedrála na Petrově

J.S. Bach: Mše F dur BWV 233,

A. Mozart: Missa brevis KV 194

TŮMA: TE DEUM

I. Tůma: Te Deum v novodobé světové premiéře

CEB/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější