Czech Ensemble Baroque hledá mecenáše, aby přežil dobu covidovou

Czech Ensemble Baroque hledá mecenáše, aby přežil dobu covidovou

Kulturní život se zastavil a zatím nikdo neví, jak dlouho a jakým způsobem bude tato doba pokračovat. Czech Ensemble Baroque se snažil o alternativní koncertní činnost – tedy streamy. Kvalitní stream je však velice nákladná záležitost a soubor přišel o veškeré příjmy ze vstupného. Nyní soubor nehledá jen finanční zdroje na realizaci dalších on-line koncertů, ale na to, aby vůbec přežil.

Czech Ensemble Baroque, soubor zaměřující se na stylovou interpretaci staré hudby, bojoval v době covidové statečně, prostředky však došly. A tak se soubor ve spolupráci s Nadací Via a jejich projektem Darujme.cz rozhodl požádat své fanoušky a další případné mecenáše o příspěvek. Na koncerty i na přežití.

Realizace streamů byla možná jen díky podpoře Ministerstva kultury, města Brna a Jihomoravského kraje z roku 2020. „Stejně jako v oblasti barokní a klasicistní hudby nabízíme tu nejvyšší kvalitu, rozhodli jsme se jít i cestou kvalitních streamů a ty něco stojí. Jejich realizace je srovnatelná s náklady na uspořádání koncertu, ale rozdílem je, že nám chybí příjem ze vstupného. Na portále Darujme.cz máme ve chvíli vydání tiskové zprávy od 44 fanoušků krásných 86.551Kč, ale náklady na streamy dalších koncertů tato suma nepokryje. I u velmi jednoduchého streamu či záznamu koncertu natočeného tak, aby předal plnohodnotný zážitek, kdy setkání s živou hudbou vynahrazuje špičková přenosová, zvuková a obrazová technika a práce štábu včetně postprodukce v případě záznamu, se náklady pohybují v desítkách tisíc korun a u podrobněji rozpracovaných projektů, jako jsou ty naše, se snadno dostává i vysoko nad 150 tisíc korun,“ popisuje cestu, kterou se vydal Czech Ensemble Baroque, Tereza Válková.

Soubor přišel o veškeré příjmy ze vstupného, z prodeje koncertů v ČR i zahraničí. Chod ansámblu se přitom nezastavil: „Intenzivně pracujeme na 10. sezóně, neustále přesouváme různé koncerty, některé třeba už počtvrté, a ladíme termíny 40 nezávislých umělců. Řešíme granty a dotace a snažíme se zajistit koncertní činnost v letech 2022 a 2023. Pracujeme na dlouhodobých projektech, na dramaturgii, připravujeme návrat do „normálního“ režimu,“ vypočítává Válková. „Nechceme ale naříkat, fňukat a lamentovat. Chceme se nadechnout a zase dál pokračovat v boji. Prosíme proto o pomoc naše nejbližší, přátele, fanoušky, milovníky hudby. Pomozte nám překlenout toto období finančním darem a my vám slibujeme, že uděláme všechno proto, abychom přežili, abychom zase šířili krásnou hudbu a krásnou atmosféru. Nepláčeme, neházíme flintu do partitury, ale musíme dát vědět, jak blízko tomu, že už se Czech Ensemble Baroque nevzpamatuje jsme...“ doplňuje Roman Válek. Soubor bude velice vděčný za jakoukoliv podporu, ať už dlouhodobou (pravidelné měsíční příspěvky) nebo jednorázovou, dar je možno odečíst ze základu daně. Přispět můžete zde.

Foto archiv CEB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější