Czech Ensemble Baroque hledá mecenáše, aby přežil dobu covidovou

Czech Ensemble Baroque hledá mecenáše, aby přežil dobu covidovou

Kulturní život se zastavil a zatím nikdo neví, jak dlouho a jakým způsobem bude tato doba pokračovat. Czech Ensemble Baroque se snažil o alternativní koncertní činnost – tedy streamy. Kvalitní stream je však velice nákladná záležitost a soubor přišel o veškeré příjmy ze vstupného. Nyní soubor nehledá jen finanční zdroje na realizaci dalších on-line koncertů, ale na to, aby vůbec přežil.

Czech Ensemble Baroque, soubor zaměřující se na stylovou interpretaci staré hudby, bojoval v době covidové statečně, prostředky však došly. A tak se soubor ve spolupráci s Nadací Via a jejich projektem Darujme.cz rozhodl požádat své fanoušky a další případné mecenáše o příspěvek. Na koncerty i na přežití.

Realizace streamů byla možná jen díky podpoře Ministerstva kultury, města Brna a Jihomoravského kraje z roku 2020. „Stejně jako v oblasti barokní a klasicistní hudby nabízíme tu nejvyšší kvalitu, rozhodli jsme se jít i cestou kvalitních streamů a ty něco stojí. Jejich realizace je srovnatelná s náklady na uspořádání koncertu, ale rozdílem je, že nám chybí příjem ze vstupného. Na portále Darujme.cz máme ve chvíli vydání tiskové zprávy od 44 fanoušků krásných 86.551Kč, ale náklady na streamy dalších koncertů tato suma nepokryje. I u velmi jednoduchého streamu či záznamu koncertu natočeného tak, aby předal plnohodnotný zážitek, kdy setkání s živou hudbou vynahrazuje špičková přenosová, zvuková a obrazová technika a práce štábu včetně postprodukce v případě záznamu, se náklady pohybují v desítkách tisíc korun a u podrobněji rozpracovaných projektů, jako jsou ty naše, se snadno dostává i vysoko nad 150 tisíc korun,“ popisuje cestu, kterou se vydal Czech Ensemble Baroque, Tereza Válková.

Soubor přišel o veškeré příjmy ze vstupného, z prodeje koncertů v ČR i zahraničí. Chod ansámblu se přitom nezastavil: „Intenzivně pracujeme na 10. sezóně, neustále přesouváme různé koncerty, některé třeba už počtvrté, a ladíme termíny 40 nezávislých umělců. Řešíme granty a dotace a snažíme se zajistit koncertní činnost v letech 2022 a 2023. Pracujeme na dlouhodobých projektech, na dramaturgii, připravujeme návrat do „normálního“ režimu,“ vypočítává Válková. „Nechceme ale naříkat, fňukat a lamentovat. Chceme se nadechnout a zase dál pokračovat v boji. Prosíme proto o pomoc naše nejbližší, přátele, fanoušky, milovníky hudby. Pomozte nám překlenout toto období finančním darem a my vám slibujeme, že uděláme všechno proto, abychom přežili, abychom zase šířili krásnou hudbu a krásnou atmosféru. Nepláčeme, neházíme flintu do partitury, ale musíme dát vědět, jak blízko tomu, že už se Czech Ensemble Baroque nevzpamatuje jsme...“ doplňuje Roman Válek. Soubor bude velice vděčný za jakoukoliv podporu, ať už dlouhodobou (pravidelné měsíční příspěvky) nebo jednorázovou, dar je možno odečíst ze základu daně. Přispět můžete zde.

Foto archiv CEB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější