Czech Ensemble Baroque Quintet připravuje ANTI-VIR-tuální koncert

20. listopad 2020, 2:00

Czech Ensemble Baroque Quintet připravuje ANTI-VIR-tuální koncert

Jeden z plánovaných listopadových koncertů Czech Ensemble Baroque má pouze 5 účinkujících, což je počet, ve kterém se může zpívat i v těchto časech. Členové vokálního kvintetu Czech Ensemble Baroque se tak mohli sejít a připravit koncert. Sledovat ho můžete na YouTube.

Koncert vokálního kvintetu Czech Ensemble Baroque, sestavený z duchovních děl autorů jako Vodňanský, Schütz, Buxtehude, Capricornus a Monteverdi, měl být součástí cyklu Bacha na Mozarta! ve Zlínském kraji. Kvůli současným opatřením se sice nemůže uskutečnit za fyzické přítomnosti diváků, ale díky tomu, že kvintet splňuje podmínku zpěvu maximálního počtu 5 osob v jedné místnosti, může pro všechny pravidelné i nové návštěvníky cyklu Bacha na Mozarta! proběhnout virtuálně, neboli online. A díky tomu se jej navíc může „zúčastnit“ nejen publikum ze Zlínského kraje, takže všechno zlé je nakonec k něčemu snad i trošku dobré. Přenos koncertu můžete sledovat na YouTube v sobotu 21. listopadu 2020 od 19:00.

Koncert se uskuteční v původně plánovaném termínu, tedy 21. listopadu. „Vysílání zahájíme v 19 hodin na YouTube kanálu Czech Ensemble Baroque a těšíme se na virtuální setkání se všemi, kterým chybíme. Věříme, že duchovní hudba pro ně bude příjemným povzbuzením. Koncert po odvysílání z virtuálního prostoru nezmizí, ale bude ke shlédnutí ještě i v následujících dnech“ informuje umělecká vedoucí kvintetu Tereza Válková.

PROGRAM:

Duchovní díla Jana Facilise Boleslavského (????-1570), Jana Campana Vodňanského (1572-1622), Heinricha Schütze (1585-1672), Diettricha Buxtehudeho (1637-1707), Samuela Capricorna (1628-1665) a Claudia Monteverdiho (1567 – 1643)

Na sobotní přenos navážou další. V neděli 29. listopadu bude odvysílán z Ostravy velký recitál Molieri s Adamem Plachetkou z Mezinárodního hudebního festivalu Janáček, následovat by měl Vánoční koncert 17. prosince z Besedního domu a ve streamech bude Czech Ensemble Baroque pokračovat i další rok. Z listopadu přeložené Keiserrequiem J. J. Fuxe zazní 24. ledna a v únoru pak Dixit Dominus G. F. Händela, které bylo původně plánováno na říjen. „Všechny koncerty budou ke shlédnutí zdarma, tedy bez nutnosti registrace nebo jiných omezení, takže jsou vhodné i pro ty, kteří na nás zatím nebyli a chtějí si nás nezávazně poslechnout“ dodává s úsměvem manažerka cyklu Lucie Kořínková.

Další plánované streamy:

29. listopadu 2020 Molieri s Adamem Plachetkou

17. prosince 2020 Vánoční koncert,

24. ledna 2021 Keiserrequiem

Foto FB souboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější