Devátý abonentní cyklus ČFSB

Devátý abonentní cyklus ČFSB

Český filharmonický sbor Brno se sbormistrem Petrem Fialou připravil na svoji 24. koncertní sezónu 9. ročník Cyklu abonentních koncertů 2014/2015. Tři koncerty na podzim 2014 a tři koncerty na jaře 2015 se dramaturgicky zaměřují jednak na vokálně-instrumentální díla klasicismu (Mozartovský večer) a romantismu (Liszt, Mendelssohn, Puccini) ve spolupráci s Moravskou filharmonií Olomouc a mladými dirigenty Stanislavem VavřínkemTomášem Braunerem. Jeden koncert je věnován anglické a francouzské hudbě 20. století (Williams, Poulenc, Tavener). V listopadu uvedeme také sborový koncert, na kterém zazní dílo Antona Brucknera (duchovní moteta a Mše e-moll pro sbor a varhany).

Tradičně je jeden koncert věnován hostům Českého filharmonického sboru Brno, tentokrát to bude koncert pro dva klavíry (Terezie Fialová, Karel Košárek) se skladbami Dariuse Milhauda, Leonarda Bernsteina a Oliviera Messiaena. Český filharmonický sbor Brno zve do svého abonentního cyklu řadu mladých, ale i renomovaných zpěváků-sóĺistů a instrumentalistů.

Program abonentního cyklu

SOBOTA 11. ŘÍJNA 2014
Felix Mendelssohn-Bartholdy: Lauda Sion
pro čtyři sólisty, sbor a orchestr
Giacomo Puccini: Messa di Gloria
pro tenor, bas, sbor a orchestr
Kateřina Kněžíková – soprán, Lucie Hilscherová – alt Tomáš Černý – tenor, Martin Gurbaľ – bas, Moravská filharmonie Olomouc, Český filharmonický sbor Brno (sbormistr Petr Fiala), dirigent Stanislav Vavřínek

NEDĚLE 23. LISTOPADU 2014
Anton Bruckner: Duchovní moteta
Anton Bruckner: Mše e-moll pro smíšený sbor a varhany
Martin Jakubíček – varhany Český filharmonický sbor Brno dirigent Petr Fiala

NEDĚLE 21. PROSINCE 2014
Franz Liszt: Vánoční oratorium
Jakub Jan Ryba: Česká mše vánoční „Hej, mistře!“
sólisté v jednání, Čeští komorní sólisté (umělecký vedoucí Ivan Matyáš), Český filharmonický sbor Brno, dirigent Petr Fiala

NEDĚLE 15. BŘEZNA 2015
John Tavener: Svjaty pro violoncello a smíšený sbor
Ralph Vaughan Williams: Flos campi
suita pro violu, smíšený sbor a orchestr
Gabriel Fauré: Elegie pro violu a orchestr
Francis Poulenc: Gloria pro soprán, smíšený sbor a orchestr
Kristina Fialová – viola, Petr Nouzovský – violoncello, Michaela Šrůmová – soprán, Moravská filharmonie Olomouc, Český filharmonický sbor Brno (sbormistr Petr Fiala) dirigent Tomáš Brauner

NEDĚLE 19. DUBNA 2015
Wolfgang Amadeus Mozart: Vesperae solennes de confesore (KV 339)
Wolfgang Amadeus Mozart: Korunovační mše pro sóla, sbor a orchestr
sólisté v jednání, Čeští komorní sólisté (umělecký vedoucí Ivan Matyáš), Český filharmonický sbor Brno (sbormistr Petr Fiala), dirigent Jan Ocetek

NEDĚLE 17. KVĚTNA 2015
Hosté Českého filharmonického sboru Brno – Koncert pro dva klavíry
Leonard Bernstein: Symfonické tance z West Side Story
Darius Milhaud: Scaramouche
Olivier Messiaen: Vision de l ́Amen
Terezie Fialová a Karel Košárek – klavíry

Foto archiv ČFSB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Nejčtenější