Divergent Connections Orchestra uvádí: 101 piv – 101 obrazů a 30 rumů svobody?

Divergent Connections Orchestra uvádí: 101 piv – 101 obrazů a 30 rumů svobody?

Divergent Connections Orchestra připravuje koncertní performanci k příležitosti 101. výročí vzniku Československa. Akce s podtitulem 101 piv – 101 obrazů & 30 rumů svobody? proběhne v Domě Pánů z Lipé. Obě skladby, které zazní,  budou uvedeny pouze jednou.

Experimentální soubor Divergent Connections Orchestra s uměleckým vedoucím a dirigentem Pavlem Zlámalem provede v rámci koncertní performance skladby „101 piv – 101 obrazů“ a „30 rumů svobody?“. Obě skladby se dočkají pouze jednoho uvedení. „Vášeň pro pivo je pro lid našich zeměpisných šířek příznačná. Je to bezpochyby součást národní charakteristiky, jakéhosi kódu českých zemí. Zdaleka totiž nejde jen o banální přijímání tekutiny nebo požívání alkoholu. A přestože má pití piva mnoho dílčích podob a vyznění, včetně jistých ne příliš důstojných variant, nebylo by spravedlivé opomíjet úrovně další, významově ušlechtilejší a hlubší.“ vysvětluje název a obsah celé akce Pavel Zlámal. Akce navazuje na koncert z předchozího roku, který nesl název Koncert 100 let - 100 piv ke 100. výročí vzniku Československa. Koncertní performance je ohlášena na 27. října 2019 od 18:00 v Domě Pánů z Lipé.

Středobodem programu bude jediné provedení skladby „101 piv – 101 obrazů“. V části druhé proběhne skladba „30 rumů svobody?“, která se symbolickou technikou postupné regrese zamýšlí nad kvalitou uplynulých třiceti let po sametové revoluci. Tato kompozice je zároveň i jakýmsi návrhem k prohloubení této zpětné rekonstrukce dále do historie, k dalším palčivým milníkům československé historie, jimiž jsou roky 1969 a 1939.

Pavel Zlámal/ foto Ela Svobodová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

101 piv - 101 obrazů 30 rumů svobody?

27.10.2019, 18:00 / Dům Pánů z Lipé

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější