Dnes v Brně začíná hudební konference ReConnect

Dnes v Brně začíná hudební konference ReConnect

Dnešním dnem začíná konference ReConnect. Jejím hlavním tématem je hudební scéna po covidu. Akci pořádá SoundCzech společně s BACH (Brněnská Asociace Clubové Hudby) a Music Managers Forum Czech Republic.

Jak by mohl vypadat restart hudební scény po covidu? Odpovědi bude hledat akce s oficiálním názvem ReConnect, která se odehraje v Brně ve dnech 15. až 17. září 2021. Event na tři dny spojí na jednom místě zástupce klubů, manažery, muzikanty i další hudební profesionály. Akci pořádá hudební kancelář SoundCzech společně s BACH (Brněnská Asociace Clubové Hudby) a Music Managers Forum Czech Republic.

„Je to dokonalé spojení. Nezávisle na sobě jsme plánovali dvě různé akce, nakonec jsme se spojili a rozhodli se zorganizovat jednu společnou akci,“ říká Márton Náray, ředitel SoundCzechu, důvody propojení s BACH (Brněnskou Asociací Clubové Hudby). „Čekala nás – a ještě budou – nelehká rozhodnutí v souvislosti s epidemií covid-19 a myslíme si, že jediná cesta ven z toho všeho je ta společná. To je také motto celé této akce,“ doplňuje. „Jsme šťastní, že můžeme představit hudebním profesionálům z celé Evropy naše krásné město Brno a prezentovat vysokou úroveň lokální klubové scény,“ říká předseda BACH Vít Kalvoda.

Na první den akce zve SoundCzech domácí i zahraniční profesionály, kteří se podělí o svůj pohled na uzdravení hudebního sektoru, podporu regionálních hudebních scén. Zaměří se také na možnosti digitální distribuce a prezentace, nové formy podnikání v hudbě a vzájemné propojování hudebních labelů. O program druhého dne konference se postará BACH a zaměří se na témata spojená s klubovou scénou.

Celá akce začne tzv. nultým dnem. Jeho náplní bude setkání Fóra hudebních manažerů, které organziuje Music Managers Forum Czech Republic. „Jsme velmi potěšeni, že letošní setkání manažerské asociace IMMF bude v Česku. Chtěli jsme zahraničním kolegům představit město Brno, jeho koncertní prostory, a proto jsme tento event propojili s konferencí asociace BACH a CEEntral Sound od platformy SoundCzech,“ říká předseda MMF CZ Petr Blažek. „Pro tuzemské kolegy z asociace MMF CZ jsme připravili bohatý program, kde se mohou získat řadu informací a podnětů od zahraničních kolegů a pozvaných spíkrů, s nimiž budou mít také možnost se neformálně poznat v rámci večerních aktivit,“ dodává.

Na pořádání konference se dále podílí Česká Obec Hudební, Kreativní Evropa a HEMI Music Hub.

Členy BACH jsou: ArtBar, Alterna, Fléda, Vegalité, Kafara, Melodka, Eleven, Ponava, Kabinet múz, Music Lab, Sono, Stará Pekárna.

Foto archiv Go to Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější