Dnes začíná osmý ročník multižánrového open air festivalu Ponavafest

Dnes začíná osmý ročník multižánrového open air festivalu Ponavafest

Ponavafest v brněnském parku Lužánky letos nabídne dvě hudební stage, stand up, art performance, světelné instalace a dětský program. Vystoupí berlínský sextet Kuhn Fu, německý projekt Tryon, Progres 2 a Extempore nebo Strakův pojízdný cirkus. Jako každý rok se festival drží hesla "bez plotů a bez vstupného".

Letos začíná akce už ve čtvrtek 18. května, kdy se představí brněnský saxofonista Radim Hanousek, jehož doplní francouzský basista Yoram Rosilio a rumunská zpěvačka Claudia Cervenca. Po setmění se můžeme těšit na Strakův pojízdný cirkus, který doprovodí promítání starých erotických filmů živou hudbou. V pátek a sobotu bude program probíhat paralelně na třech podiích, a to velké scéně, v šapitó a chill-outovém stanu. Páteční hlavní scénu ovládne pražsko-brněnské uskupení Ať se snaží ona, rakouská kapela Pacheco či berlínský sextet Kuhn-Fu s hostujícím saxofonovým virtuózem Frankem Gratkowskim. Ponavafest letos probíhá od 18. do 21. května v parku Lužánky.

Sobotní dění na hlavní scéně zahájí brněnští Nevermore & Kosmonaut, následováni novým projektem Iva Cicvárka ŽIVO. Odpoledne to rozjede jiná brněnská kapela Hrozně a opavští Heimat. Ve večerních hodinách nás poctí návštěvou Jakub Čermák se svým rapově-písničkářským projektem Lament a po něm už bude pódium patřit pražským legendám Extempore a neméně zásadní brněnské kapele  Progres 2, která letos oslaví 55 let své existence. Chilloutová elektronická stage bude v režii kolektivu Večerka, který propojuje diverzitu hudebních žánrů s touhou osvobodit se od konvencí a tvořit společně prostor bez hranic. Line-up nabídne elektronické projekty a DJ’s jako Krabs, Adamovia,SHXRTY, JVNZ a další.

V neděli zahraje na hlavní scéně avantgardní dechovka Františka Skály a souboru Provodovjané. Večer se pak zaměří také na jazzové projekty – vystoupí formace Uthando a tuzemské trio David Dorůžka / Robert Fischmann / Martin Novák. Závěr festivalu obstará německá avantgardní jazzově-rocková formace Tryon amerického basisty Kellena Millse. V šapitó bude připraven také dětský program – z hudebních účinkujících zde vystoupí mladá pop-folková písničkářka Petra Göbelová, bezprostřední improvizátor a hudebník Dan Vertígo či moravský folkař MONTY. Stand up show předvedou Nikola Džokić a Tigran Hovakimyan. V přednášce Etiketa pro každý den se návštěvníci dozví interaktivní formou něco o základech etikety, které by měl znát každý. Jiří Jelínek a David Smečka připravují pořad plný písniček a krátkých scének. Na své si přijdou i menší děti v představení a balónkovém workshopu Klauna Očíčko, loutkové divadlo přiveze věhlasný Josef Borek. Veřejná zeleň města Brna dětem přichystala oblíbenou lanovku mezi stromy, projížďku na koních, dílničky, mikroskop a další program pro nejmenší.

Progres 2/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější