Dnešní setkání s Petrem Kotíkem

Dnešní setkání s Petrem Kotíkem

V prostorách Ústavu hudební vědy Brno dnes proběhne beseda s českým hudebním skladatelem, dirigentem a flétnistou Petrem Kotíkem. Zakladatelem souborů S.E.M. Ensemble nebo Ostravská Banda a uměleckým ředitelem festivalu Ostravské dny nové hudby.

Iniciátor a organizátor ostravských akcí spojených s novou hudbou Petr Kotík pochází z umělecké rodiny, otec Jan Kotík (i jeho otec Pravoslav Kotík) byl významným malířem a grafikem. Bratr Martin Kotík je architektem. Petr Kotík se narodil v Praze, vystudoval Pražskou konzervatoř, kde založil soubor Musica viva pragensis, následně navázal studiem ve Vídni. Po návratu založil další, tentokrát experimentálnější soubor QUaX, který jako první v Praze prezentoval živou elektronickou hudbu. Skladatel aktuálně pobývá střídavě v New Yorku a Ostravě. Na brněnském setkání představí své široké spektrum aktivit s akcentem na vlastní tvorbu sestávající z instrumentálních, vokálních a vokálně-instrumentálních skladeb. Beseda s Petrem Kotíkem proběhne 7. prosince 2015 od 17.30 v Učebně N41 na Janáčkově náměstí 2a v Brně.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Setkání s Petrem Kotíkem

7.12.2015, 17:30 / Ústav hudební vědy v Brně, učebna N 21




Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější