Druhý ročník festivalu Pop Messe: Skepta, Algiers, Sóley a další

Druhý ročník festivalu Pop Messe: Skepta, Algiers, Sóley a další

Hudební festival Pop Messe oznamuje první jména pro rok 2022. V rámci druhého ročníku zavítá do Brna řada hvězd jako Skepta, Algiers, Sóley, Acid Arab, Avalon Emerson a následovat budou desítky dalších. Dvoudenní akce proběhne koncem července opět v areálu okolo Bobycentra a fotbalového stadionu Za Lužánkami.

„V roce 2022 plánujeme uskutečnit festival v rozsahu, se kterým jsme původně počítali, to znamená pět pódií (open air a indoor), 40 umělců, program do ranních hodin, větší gastro nabídka, doprovodný program, více žánrových zastoupení,” přibližuje Pop Messe 2022 dramaturg festivalu Tomáš Kelar. Druhý ročník festivalu Pop Messe nabídne početný line-up se zahraničními headlinery, mladými talenty i legendami napříč tuzemskou a světovou scénou. V programu najdete zastoupení z žánrů od alt-popu přes rap a kytarovou hudbu až po elektroniku a folk. Na Pop Messe 2022 zavítají zvučná jména, kterým vévodí grimová legenda, britský rapper Skepta, energičtí mistři živých vystoupení Algiers, islandská alt-folk písničkářka Sóley s novou deskou Mother Melancholia, elektro house dvojice Acib Arab inspirující se nejen severoafrickými rytmy a odvážná post-punková formace Crack Cloud z Vancouveru. Z arizonské pouště dorazí hvězda světové taneční hudby Avalon Emerson a od Mrtvého moře zase izraelští princové tanečního psyche parketu Red Axes. Tuzemskou hudební scénu reprezentuje přední osobnost české alternativy Načeva se svým aktuálním projektem Zdivočelí koně, dále hip hopová formace Prago Union, experimentální WWW či ústečtí Nauzea Orchestra. Další zahraniční i česká jména budou brzy následovat. Festival je ohlášený na 29. až 30. července 2022 na fotbalovém stadionu Za Lužánkami.

Organizátoři chtějí navázat na úspěšný premiérový ročník, který se za omezených podmínek pro kulturní akce konal letos v červenci. „Jsme neskutečně rádi, že se nám podařilo první ročník vůbec uskutečnit, byť v osekané podobě a s omezenými možnostmi, ale přece v celkem rozsáhlém měřítku. Troufám si říct, že přes všechny vynucené chyby, z nichž jsme o mnoha předem věděli, ale kterým se už zkrátka nešlo vyhnout, jsme náš premiérový ročník zvládli opravdu dobře. Navzdory všem překážkám jsme vytvořili a odprezentovali obstojný line-up ze zahraničí a promísili ho mladými talenty i legendami z tuzemské scény. Myslím, že to vneslo pozitivní emoce do jinak velmi negativní doby,” ohlíží se Kelar a věří, že stejné emoce přinese i ročník 2022.

Program Pop Messe cílí primárně (ale nejen) na mladou multižánrovou hudbu přesahující obecně vžitý pojem pop. Nový brněnský festival vytváří v dynamicky se rozvíjející jihomoravské metropoli jedinečnou kulturní platformu s vysokým uměleckým potenciálem. Kromě důkladně propracované hudební dramaturgie usiluje pořadatelský tým o ekologický a zero waste festival se zaměřením na technologie. Pop Messe nechce na potřebné ekologické problémy jen upozorňovat, ale být součástí jejich řešení. Za každou prodanou vstupenku na Pop Messe 2021 byl vysazen strom. Pořadatelé ve spolupráci s Lesy města Brna vysadili přibližně 5000m² nového porostu. V nastolené spolupráci má festival v plánu pokračovat i letos.

Pop Messe 2022 line-up:

Skepta (UK)

Acid Arab (FRA)

Algiers (US)

Red Axes (ISR)

Avalon Emerson (US)

Sóley (ISL)

Shortparis (RUS)

Crack Cloud (CAN)

Iva Bittová & Dunaj (CZ)

IC3peak (RU)

Shortparis (RU)

Načeva a Zdivočelí Koně (CZ)

Prago Union (CZ)

WWW (CZ)

Nauzea Orchestra (CZ)

Algiers/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

První letošní koncert abonentní řady Filharmonie doma, který se odehrál 10. ledna v Besedním domě, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou Tomáše Netopila Wolfgangu Amadeu Mozartovi. Kromě jeho děl ale zazněla také krátká kompozice Justė Janulytė, která diváky na krátkou chvíli přenesla z klasicismu do 21. století. V první polovině večera se k orchestru přidala dvojice sólistů ve složení Fedor Rudin (housle) a Pavel Nikl (viola).  více

Novoroční koncert Filharmonie Brno je již 1. ledna v Janáčkově divadle zaběhlou tradicí. Ani letošní rok nebyl výjimkou, a orchestr pod vedením dirigenta Michela Tabachnika provedl program složený zejména z děl Johanna Strausse mladšího. Brněnská filharmonie takto zahájila takzvaný straussovský rok. V roce 2025 totiž má skladatel titulovaný jako král valčíků významné jubileum 200 let od narození. Straussovy kompozice doplnily skladby Ericha Wolfganga Korngolda, Richarda Strausse a Dimitrije Šostakoviče.  více

Dva večery po sobě hostilo koncem listopadu brněnské Divadlo Husa na provázku taneční představení s názvem Bohyně. Šlo o magisterskou práci Jana Kysučana. Stávající vedoucí taneční složky Vojenského uměleckého souboru Ondráš s představením inspirovaným kopaničářskými bohyněmi, ale i pohanskou minulostí, před dvěma lety absolvoval na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. V rozhovoru jsme se dostali pod pokličku umělecké choreografie i představení samotného.  více

„Kultura je most“ zaznělo při – v pořadí již druhém - Koncertě česko-rakouského partnerství, který se odehrál v pátek 20. prosince na zámku Thalheim. Jednalo se o závěrečný večer 5. ročníku celoevropského projektu České sny 2024 a také o součást oslav Roku české hudby i mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae. Kultura je most spojující nejen odlišné generace, různé společenské vrstvy, ale i celé národy. A právě projekt České sny, který jen v roce 2024 prezentoval hudbu českých skladatelů v 50 evropských městech 22 různých států, toho může být výmluvným příkladem. Ostatně jen v prosinci zazněla kromě závěrečného koncertu v Rakousku řada dalších 11 v jižní části Evropy od portugalského Amarante přes italské Pesaro až po chorvatský Varaždin. Koncert byl věnován bývalému dolnorakouskému zemskému hejtmanovi Erwinu Pröllovi, který se dlouhodobě zasazuje o budování a prohlubování vztahů mezi Českou republikou a Rakouskem.  více

Posledním předvánočním koncertem uzavřela Filharmonie Brno letošní část abonentní řady Filharmonie doma. Do jejího čela se vůbec poprvé postavil hvězdný houslista Fabio Biondi, který je známý především interpretací barokní hudby. Kromě smyčce se ale chopil také taktovky a brněnskému publiku se tak představil ve dvojroli houslista / dirigent. Společně s Filharmonií Brno provedl ve čtvrtek 19. 12. v Besedním domě díla Antonia Vivaldiho, Jana Dismase Zelenky, Pietra Nardiniho a Luigi Boccheriniho.  více

Nejčtenější