Druhý ročník festivalu Pop Messe: Skepta, Algiers, Sóley a další

Druhý ročník festivalu Pop Messe: Skepta, Algiers, Sóley a další

Hudební festival Pop Messe oznamuje první jména pro rok 2022. V rámci druhého ročníku zavítá do Brna řada hvězd jako Skepta, Algiers, Sóley, Acid Arab, Avalon Emerson a následovat budou desítky dalších. Dvoudenní akce proběhne koncem července opět v areálu okolo Bobycentra a fotbalového stadionu Za Lužánkami.

„V roce 2022 plánujeme uskutečnit festival v rozsahu, se kterým jsme původně počítali, to znamená pět pódií (open air a indoor), 40 umělců, program do ranních hodin, větší gastro nabídka, doprovodný program, více žánrových zastoupení,” přibližuje Pop Messe 2022 dramaturg festivalu Tomáš Kelar. Druhý ročník festivalu Pop Messe nabídne početný line-up se zahraničními headlinery, mladými talenty i legendami napříč tuzemskou a světovou scénou. V programu najdete zastoupení z žánrů od alt-popu přes rap a kytarovou hudbu až po elektroniku a folk. Na Pop Messe 2022 zavítají zvučná jména, kterým vévodí grimová legenda, britský rapper Skepta, energičtí mistři živých vystoupení Algiers, islandská alt-folk písničkářka Sóley s novou deskou Mother Melancholia, elektro house dvojice Acib Arab inspirující se nejen severoafrickými rytmy a odvážná post-punková formace Crack Cloud z Vancouveru. Z arizonské pouště dorazí hvězda světové taneční hudby Avalon Emerson a od Mrtvého moře zase izraelští princové tanečního psyche parketu Red Axes. Tuzemskou hudební scénu reprezentuje přední osobnost české alternativy Načeva se svým aktuálním projektem Zdivočelí koně, dále hip hopová formace Prago Union, experimentální WWW či ústečtí Nauzea Orchestra. Další zahraniční i česká jména budou brzy následovat. Festival je ohlášený na 29. až 30. července 2022 na fotbalovém stadionu Za Lužánkami.

Organizátoři chtějí navázat na úspěšný premiérový ročník, který se za omezených podmínek pro kulturní akce konal letos v červenci. „Jsme neskutečně rádi, že se nám podařilo první ročník vůbec uskutečnit, byť v osekané podobě a s omezenými možnostmi, ale přece v celkem rozsáhlém měřítku. Troufám si říct, že přes všechny vynucené chyby, z nichž jsme o mnoha předem věděli, ale kterým se už zkrátka nešlo vyhnout, jsme náš premiérový ročník zvládli opravdu dobře. Navzdory všem překážkám jsme vytvořili a odprezentovali obstojný line-up ze zahraničí a promísili ho mladými talenty i legendami z tuzemské scény. Myslím, že to vneslo pozitivní emoce do jinak velmi negativní doby,” ohlíží se Kelar a věří, že stejné emoce přinese i ročník 2022.

Program Pop Messe cílí primárně (ale nejen) na mladou multižánrovou hudbu přesahující obecně vžitý pojem pop. Nový brněnský festival vytváří v dynamicky se rozvíjející jihomoravské metropoli jedinečnou kulturní platformu s vysokým uměleckým potenciálem. Kromě důkladně propracované hudební dramaturgie usiluje pořadatelský tým o ekologický a zero waste festival se zaměřením na technologie. Pop Messe nechce na potřebné ekologické problémy jen upozorňovat, ale být součástí jejich řešení. Za každou prodanou vstupenku na Pop Messe 2021 byl vysazen strom. Pořadatelé ve spolupráci s Lesy města Brna vysadili přibližně 5000m² nového porostu. V nastolené spolupráci má festival v plánu pokračovat i letos.

Pop Messe 2022 line-up:

Skepta (UK)

Acid Arab (FRA)

Algiers (US)

Red Axes (ISR)

Avalon Emerson (US)

Sóley (ISL)

Shortparis (RUS)

Crack Cloud (CAN)

Iva Bittová & Dunaj (CZ)

IC3peak (RU)

Shortparis (RU)

Načeva a Zdivočelí Koně (CZ)

Prago Union (CZ)

WWW (CZ)

Nauzea Orchestra (CZ)

Algiers/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Poslední z komorních koncertů v brněnských vilách na festivalu Janáček Brno 2024 se odehrál v neděli 24. listopadu odpoledne. Smyčcové kvartety Vítězslavy Kaprálové, Leoše Janáčka a Vítězslava Nováka provedlo ve vile Löw-Beer Janáčkovo kvarteto ve složení Miloš Vacek – 1. housle, Richard Kružík – 2. housle, Jan Řezníček – viola a Lukáš Polák – violoncello.  více

Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Nejčtenější